Jesus, fanns han?

Mer
14 år 9 månader sedan #231946 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesus, fanns han?
Vad är själ? Soul, sol, sun, son, en ny soul på himlen, en ny själ, en ny stjärna=evigt liv eller inferno?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #231947 av Melun
Svar från Melun i ämnet Jesus, fanns han?

idefix skrev: Varför uppenbarar sig inte Jesus inför alla på ett sådant otvetydigt sätt så att ingen i hela världen kan förneka att han är guds son?

Jag tycker det verkar elakt att döma stora delar av mänskligheten till en evighet i skärselden genom att gömma sig.


Jag vet inte vad du pratar om när du pratar om skärseld. Sånt är bara nonsens.
Han kommer ju att uppenbara sig för alla till slut, men det är då det....
Mer
14 år 9 månader sedan #231948 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesus, fanns han?
Gud är inte den som dömer, domen är efter hur du själv dömer dig i ditt slutskede av livet, efter hur du själv dömt andra i ditt liv.

Ordet synd betyder missa målet och målet med ditt liv, är livet själv i en evighet, och motsaten icke liv...

Syndens konsekvens är döden och vad är att elda sitt ljus i bägge ändar?

Numera får ett barn som döpes ett dopljus, använd det med försiktighet.

Himmelriket är invärtes i oss, dvs överallt där vi är, omfattas vi av det som är himmelriket, så länge vi är vid liv, lever vi i himmelriket, vi vandrar från liv till liv i själen med vår ande och det ser för det mesta likadant ut här som där, men det kan på en bråkdel av en sekund bli så ,att du uppfattar det som att du kommit någon helt annanstans, ha det i åtanke.

Nu vill jag inte skrämma upp er, men Gud envisas med mig...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 9 månader sedan #231949 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesus, fanns han?
Det kan finnas hur många dimensioner som helst och då hur många verkligheter som helst....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 9 månader sedan #231950 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesus, fanns han?
Är Universum bara ett hologram och skapat av en intelligens som just nu garvar häcken av sig åt mig?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 9 månader sedan #231951 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesus, fanns han?
Ett hologram som för oss varar i en evighet, men för den som skapade programmet, är ett förströelsespel, som för varje nytt spel, så tar det motsvarande för spelaren fem minuter?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum