Saknar Gudstro

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 4 månader sedan #262296 av Fantasio
Saknar Gudstro skapades av Fantasio
Tidvis avundas jag de troende. De tror på något alltigenom gott och får styrka från Herren. De är aldrig ensamma, ty frälsaren är med dem i med- och motgångar. Detta avundas jag.

Att bli troende görs inte på beställning, det måste mogna fram. Jag tycks dock inte vara kapabel att bli det. Även fast jag vill. Såg nyss en stark film med en kompis, Preacher med Ving Rhames. Den fick mig att tänka efter en smula. En dömd mördare som blivit präst. Riktigt bra rulle, måste jag säga. Han vacklade aldrig i sin tro. Sådan vill jag bli.

Finner jag bara min Gudstro, kan det nog hjälpa mig att acceptera motgångar lättare. Som att jag blivit psykiskt sjuk. Kanske har Herren en plan för mig. Kanske...
Mer
14 år 4 månader sedan #262298 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Saknar Gudstro
För många år sen så försökte jag också hitta nåt att tro på men jag är nog en obotlig materialist.
Jag känner inte till så mycket om religion men rent spontant känns buddism som den religion som skulle kunna hjälpa vår grupp mest. Man använder tom en gnutta buddism i DBT.
Mer
14 år 4 månader sedan #262300 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Saknar Gudstro
Skaffa en personlig tro med Gud direkt. Strunta i mellanhanden, dvs religionen. Gud finns för alla. Du behöver inte bibeln eller kyrkor för att skaffa en tro. Vill du söka honom så hittar du honom. Det går givietvis lika bra att hitta Gud via en relgion också.

Personal Jesus

[youtube]
[/youtube]
Mer
14 år 4 månader sedan #262301 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Saknar Gudstro
Buddism anser de flesta är en filosofi och ingen religion, desto bättre
Mer
14 år 4 månader sedan #262302 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Saknar Gudstro
DM!!! They rules baby, oh yes they rules!!!!

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 4 månader sedan #262328 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Saknar Gudstro

Potte-Boa Jösse skrev: Skaffa en personlig tro med Gud direkt. Strunta i mellanhanden, dvs religionen. Gud finns för alla. Du behöver inte bibeln eller kyrkor för att skaffa en tro. Vill du söka honom så hittar du honom. Det går givietvis lika bra att hitta Gud via en relgion också.


Så himla bra Pottis! Keep it coming!

Gud bor i allas hjärtan!

Anchored in Christ ✟