Saknar Gudstro

  • Råger
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #262949 av Råger
Svar från Råger i ämnet Saknar Gudstro
Man behöver inte ha någon som talar om för en att man ska behandla sina medmänniskor väl. Det vet dom flesta ändå. Det kallas för sunt förnuft och är en egenskap som dom flesta människor besitter.
Mer
14 år 4 månader sedan #262957 av Geta
Svar från Geta i ämnet Saknar Gudstro
Finns det något land med demokrati där som regel folk
svälter?
  • Råger
  • Besökare
  • Besökare
14 år 4 månader sedan #262968 av Råger
Svar från Råger i ämnet Saknar Gudstro
Har ingen aning om det finns svältande människor i demokratier. Sedan vet jag inte vad det har med saken att göra heller.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 4 månader sedan #262985 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Saknar Gudstro
Usa och Indien har en ganska stor population som lever på en väldigt liten summa varje dag, för att inte tala om Afrika. De flesta länder där anser att dem är demokratier, fast dem inte är det.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 4 månader sedan #262986 av Geta
Svar från Geta i ämnet Saknar Gudstro
Det låter konstigt att USA skulle vara där man svälter
när övervikt är så vanlig just där.
Mer
14 år 4 månader sedan #262987 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Saknar Gudstro
Självklart är vanlig mänsklig behandling av människor en självklarhet säger en människa med sunt förnuft!

Det är bara det att Jesus här går in på en djupare detalj, när han säger om det, det gör ju hedningarna också de tar hand om sina egna, men du skall göra detta även mot dina fiender, då först har du gjort något synnerligt!

Så, med andra ord, varför råder det då fiendskap och krig mot medmänniskor?

Vi, behöver bara slå på en radio, öppna en tidning så får vi läsa om att helt vanligt folk saknar sunt bondförnuft i denna fråga och där är utbildning och eftertanke på det budskapet, att du skall visa barmhärtighet och medmänsklighet även mot din bittraste fiende och gör du så, samlar du glödande kol på dina fienders huvuden!

Jag kan ju även tänka att det även omfattar ickevåldsprincipen och du skall helt enkelt bara göra passivt motstånd som många utav de tänkare som är mina förebilder helt omfattar! Att jag inte skriver omfattade, är för att de lever i mångas hjärtan!

Kram på dig Råger!
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum