Saknar Gudstro

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 4 månader sedan #262988 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Saknar Gudstro
Jo, men Usa är kontrasternas land. Många hemlösa i alla fall.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 4 månader sedan #262993 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Saknar Gudstro
gluefox.com/orel/bibellove.shtm

Luk 6:27-37
Men till er, som hör mig, säger jag: Älska era ovänner, gör gott mot dem som hatar er, välsigna dem som förbannar er, be för dem som förorättar er. Om någon slår dig på den ena kinden, så håll också fram den andra åt honom; och om någon tar manteln ifrån dig, så förvägra honom inte heller livklädnaden. Ge åt var och en som ber dig; och om någon tar ifrån dig vad som är ditt, så kräv det inte tillbaka.
Så som ni vill att människorna skall göra mot er, så skall ni också göra mot dem.
Om ni älskar dem som älskar er, vad tack kan ni få därför? Också syndare älskar ju dem av vilka de blir älskade.
Och om ni gör gott mot dem som gör er gott, vad tack kan ni få därför? Också syndare gör ju detsamma.
Och om ni lånar åt dem av vilka ni kan hoppas att själva få något, vad tack kan ni få därför? Också syndare lånar ju åt syndare för att få lika igen.
Nej, älska era ovänner, och gör gott och ge lån utan att hoppas på att få något tillbaka. Då skall er lön bli stor, och då skall ni vara den Högstes barn; ty han är mild mot de otacksamma och onda.
Var barmhärtiga, såsom er Fader är barmhärtig.
Döm inte, så skall ni inte bli dömda; fördöm inte, så skall ni inte bli fördömda. Förlåt, och er skall bli förlåtet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 4 månader sedan #263004 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Saknar Gudstro
Av dem som jag har blivit mest misshandlad av, är dem som tar utan att ge tillbaka. Jag räknar inte våld som ngn verktyg att ge tillbaka. Varför ska man få stryk för att man vågar säga ifrån. Många vet inte vad som är mitt och ditt, dem bryr sig inte, är det inte bättre att lära dem de osynliga reglerna?

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 4 månader sedan #263007 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Saknar Gudstro
Du Jocke det jag skrev i mitt föregående inlägg var ett svar till Råger, för att han tycks veta de osynliga regler som finns, men inte den djupare innebörden av vad kristendomen omfattar och som jag själv, tyvärr bara kan, försöka, leva upp till!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum