Hur talade Gud till profeterna?

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
9 år 9 månader sedan #680722 av Geta
Tycker du att det kommer in för mycket schizofreni i de andliga trådarna? :rotfl

Min favoritprofet är Amos.
Mer
9 år 8 månader sedan #685173 av Quinn
Jag är inte kristen men personligen tror jag att profeterna "talade" till "Gud" genom att "se" avsaknaden av sann, verklig existens, Tomheten. Dom var öppen, mottagliga.
Tyvärr har jag inte läst så mycket av profeterna (så jag kanske inte ska uttala mig), men Jesus verkade vara en hyvens kille. :P
Skämt åsido tycker jag att Evangelierna är mycket inspirerende.
Mer
9 år 8 månader sedan #685174 av lärjungenMatteus
7 Detta är alltså situationen: de flesta judar har inte fått det erkännande från Gud som de söker efter. De som Gud har utvalt har gjort det, men de andras ögon är förblindade.

8 Det är vad våra Skrifter menar när de säger att Gud har låtit dem somna och tillslutit deras ögon och öron, så att de inte förstår vad vi talar om när vi berättar för dem om Kristus. Och så är det än i dag.
Mer
9 år 8 månader sedan #685189 av Nissegossen
Ja,genom en inre röst förmedlad genom helig Ande.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 8 månader sedan #685200 av Nissegossen
Palle, kanske så enkelt som ren luft? :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 8 månader sedan #685201 av Nissegossen
Förövrigt står det, har jag för mig, i boken att vi inte skall tyda tecken i naturen...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum