Hur talade Gud till profeterna?

Mer
9 år 8 månader sedan #685301 av Jesus/magnus
det är svårt att tyda tecknen när Gud är fjärran oss....
jag tror nån gjort ett klavertramp.

Gud har lämnat oss, på sätt o vis, det är en prövning.
altså utbildning.

arken har rest sig som en man, och hatbedjer mot mig.
det har blitt för mkt kronofogde, och för lite pengar.

men det e okej, Gud välsigne min älskade församling <3
jag har int tid att ni tjorvar med mig, gör nåt konstruktivt ist?
bedj att Jesus, Anden och Fadern kommer tillbaka?

min bön ;
* '' ' ske Guds vilja. ' '' '*

@Jesuite_magnus

John 8:31-32.
Mer
9 år 8 månader sedan #685308 av lärjungenMatteus
7 Detta är alltså situationen: de flesta judar har inte fått det erkännande från Gud som de söker efter. De som Gud har utvalt har gjort det, men de andras ögon är förblindade.

8 Det är vad våra Skrifter menar när de säger att Gud har låtit dem somna och tillslutit deras ögon och öron, så att de inte förstår vad vi talar om när vi berättar för dem om Kristus. Och så är det än i dag.
Mer
9 år 8 månader sedan #685314 av Jesus/magnus
jepp, vet. hur har du det mattias?

@Jesuite_magnus

John 8:31-32.
Mer
9 år 8 månader sedan #685373 av lärjungenMatteus
7 Detta är alltså situationen: de flesta judar har inte fått det erkännande från Gud som de söker efter. De som Gud har utvalt har gjort det, men de andras ögon är förblindade.

8 Det är vad våra Skrifter menar när de säger att Gud har låtit dem somna och tillslutit deras ögon och öron, så att de inte förstår vad vi talar om när vi berättar för dem om Kristus. Och så är det än i dag.
Mer
9 år 8 månader sedan #685430 av Nissegossen
Faraonerna var ju gudar i den gamla egyptiska religionen och Moses var ju uppfostrad såsom en farao. Så därför inget konstigt i det. Aron blev ju sedermera överstepräst och det skulle gå i arv från far till son inom Arons släkt. Annars så säger ju Jesus lärjungar något om att De hade Jesus såsom en överstepräst enligt Melkisedeks sett. www.alltombibeln.se/bibelfragan/melkised.htm

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 8 månader sedan #685432 av lärjungenMatteus
7 Detta är alltså situationen: de flesta judar har inte fått det erkännande från Gud som de söker efter. De som Gud har utvalt har gjort det, men de andras ögon är förblindade.

8 Det är vad våra Skrifter menar när de säger att Gud har låtit dem somna och tillslutit deras ögon och öron, så att de inte förstår vad vi talar om när vi berättar för dem om Kristus. Och så är det än i dag.