Hur talade Gud till profeterna?

Mer
9 år 8 månader sedan #685232 av zoegas
Han hade kanske schizat? Det vore något. Den fabel ni tror på är skapat av nötter som oss.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
9 år 8 månader sedan #685266 av Nissegossen
zoegas, jag har ju Jesusjukan, eftersom jag kan säga precis som Jesus att jag hör röster, bara det att den röst Jesus hörde var Gud..

Konung Saul som föregick Kung David lät döda alla siare och sierskor i Israel, men gick dock till en kvinna inkognito och begärde hennes hjälp.
Hon genomskådade dock honom och undrade varför han kommit till henne och anledningen var att Kung Saul ville prata med en död profet.
Hon kontaktade då den profeten och Kung Saul fick svar. Kommer dock inte ihåg var någonstans i Gamla Testamentet det står.
[youtube:2rjz6r9y]wYpAWHpryGI[/youtube:2rjz6r9y]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 8 månader sedan #685267 av zoegas
Du hittar på. Det står inte skrivet att Jesus hörde röster.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
9 år 8 månader sedan #685269 av Nissegossen
Jesus hörde Guds Röst, samt att hans lärjunge Petrus hörde också Guds röst när de var uppe på ett högt berg och Petrus där ville bygga en Palmhydda...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 8 månader sedan #685270 av zoegas
Jamen det var inte röster i ens huvud. Issa har Jesus sjukan. Inte du.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
9 år 8 månader sedan #685283 av Nissegossen
Ja, Jesus upprepade Guds röst, kanske i samma stund han hörde honom.
Du vi kan nog inte vara ense om detta, då jag inte är villig att ge mig!
Detta är för att jag tror det är sanningen! Eller att Gud styrde Jesus röst.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum