Hur talade Gud till profeterna?

Mer
9 år 8 månader sedan #685284 av Nissegossen
Detta ser jag inte som något konstigt då Jesus sade att jag och fadern är ett!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 8 månader sedan #685288 av zoegas
Jamen därför kom man fram till treenigheten i Nice. Det är så ologiskt som det kan vara. Han var ingen Gud Jesus. Han hade ingen universell sanning att komma med.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
9 år 8 månader sedan #685292 av Jesus/magnus

zoegas skrev: Jamen därför kom man fram till treenigheten i Nice. Det är så ologiskt som det kan vara. Han var ingen Gud Jesus. Han hade ingen universell sanning att komma med.


vart kommer din info ifrån, zoegas?
/magnus.

John 8:31-32.
Mer
9 år 8 månader sedan #685293 av Nissegossen
Tjöta!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 8 månader sedan #685297 av zoegas

Issa_Jesus skrev: vart kommer din info ifrån, zoegas?
/magnus.

Ja, inte från röster iaf!

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
9 år 8 månader sedan #685298 av Nissegossen
Palle
Tja, en bild säger mer än Tusen ord. Jag ser också i mitt inre och kan referera till det jag ser inom mig. Fast det jag ser skrivet i bokstäver inom mig har en tendens att ta eld när jag ser orden skrivna i en bok om jag ser det inom mig. Det är precis som om min blick är alldeles för stark. Däremot kan jag referera till händelser jag ser inom mig för min inre syn vad gäller böcker och då är böckernas innehåll lagrat inom mig i bilder och då händer ingenting. Det är liksom förbjudet område att se texten av böcker inom mig själv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum