Jesus-sjukan

Mer
9 år 1 vecka sedan #738621 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesus-sjukan
Inte verbalt nä, men ja Gud har talat till mig. Jag tror bara det är livsfarligt vad du gör Palle. Att du hör en röst, och sen tror det är Gud. Jag tror du blir lurad. Det är inte svårt för onda andemakter att ta sin skepnad i Jesus. Vi måste vara väldigt försiktiga innan vi tillskriver en röst, eller något annat vara Gud. Som det står så ska vi pröva andarna.

"Mina älskade, tro inte alla andar utan pröva andarna om de kommer från Gud." /1 Joh 4:1

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 1 vecka sedan #738632 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Jesus-sjukan
Jag har kanaliserat många falska Jesus:ar innan jag fick tag i den riktige Guds Son. Det finns många andar därute som utger sig för att vara Kristus.

Även om du fått tag i den riktige Jesus, vilket jag tror, så måste anden ta över en delpersonlighet för att kommunicera. Då blir kontakten färgad av delpersonligheten. Det är som om en musiker (ande) sätter sig vid ett piano (delpersonlighet) och spelar. Beroende på musiker och instrument, så blir resultatet olika bra. Du kan råka ut för att din del av hjärnan tar över och säger något som du tror kommer från Jesus. Riskabelt.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
9 år 1 vecka sedan #738640 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Jesus-sjukan
Tänk på att du kan aldrig bevisa att Jesus talar till dig. Det är en tro. Jag tror, men inte alla.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
9 år 1 vecka sedan #738646 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Jesus-sjukan
Jag har inte mer att tillföra diskussionen ikväll. Du är inte ensam om att känna Jesus och att vilja vara Hans lärjunge, P@llekula. Men, det är en tro. Det som finns utöver det som räknas som etablerad sanning.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
9 år 1 vecka sedan #738690 av Saari
Svar från Saari i ämnet Jesus-sjukan
Jag kände mig också utvald, men sedan förstod jag att det inte är speciellt unikt när en har den sjukdom jag har. Jag börjar mer och mer förstå att det är sjukdomen som lurade mig och kan nu prata lite öppnare om det. Jag vill understryka att jag inte var utvald av Gud, det var en annan trosuppfattning helt enkelt. Det var farligt, för att det blev så jobbigt för mig. Det var alldeles för tungt för mig, som bara är en vanlig person. Det där med Jesus-sjukan drabbade mig men inte av den kristna sorten.

Jag tror att om Gud finns, så skulle hen inte välja ut en människa för sina uppdrag för att en människa är för begränsad för att utföra heligt arbete. Vi är bara enkla människor, mycket mer lik varandra än vad vi tror.
Mer
9 år 1 vecka sedan #738775 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesus-sjukan

P@llekula skrev: Gud bevisar sig själv och detta är utlovat i t.ex John 14:21

Den falska profeten kommer "bevisa" djävulen som Gud och många går på det.


Precis som du Palle, som hör djävulens röst och tror att det är Guds, tyvärr är du en av dem som gått på det. Desto snabbare du förstår det desto snabbare kan du komma till rätta med ditt liv.

Anchored in Christ ✟