Jesus-sjukan

Mer
9 år 1 vecka sedan #738793 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Jesus-sjukan
Kroppsövningar är bra, men att öva sig i att lyda Gud är mycket viktigare och stärker dig i allt vad du gör. Öva dig därför själv andligen, för andlig styrka är en tillgång för både detta livet och i det liv som kommer.
Mer
9 år 1 vecka sedan #738820 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Jesus-sjukan
Herren säger: Förbannelse vilar över den man som litar på människor och vänder sig bort från Herren.
Mer
9 år 1 vecka sedan #738841 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesus-sjukan
Palle, har du gjort din röst till Jesus? Är det din röst du tillber, eller är det Kristus som korsfästes för 2000 år sedan? Visst, Gud kan tala genom tankar, men om man går runt och har daglig konversation med sina tankar och tror det är Jesus så är man verkligen fel ute. Förtrösta inte på dina röster, de kan bedra och lura, de kan likväl som jag sa vara Satan, oavsett om de beter sig och låter som Jesus. Satan kan göra sig like en ljusets ängel. Det enda du ska förtrösta på Gud, på Jesus, på korset, och kom ihåg att Satan är en bedragare, och en skicklig sådan.

"Och det är inget att förvåna sig över. Satan själv gör sig lik en ljusets ängel." 2 kor 11:14

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 1 vecka sedan #738862 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Jesus-sjukan
Herren säger: Förbannelse vilar över den man som litar på människor och vänder sig bort från Herren.
Mer
9 år 1 vecka sedan #738866 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Jesus-sjukan
Herren säger: Förbannelse vilar över den man som litar på människor och vänder sig bort från Herren.
Mer
9 år 1 vecka sedan #738912 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesus-sjukan

P@llekula skrev: snart dags att bestämma dig. Är det djävulen eller mina egna tankar jag hör från himmelen, menar du?


För att Gud vid något specifikt tillfälle kan tala till en t.ex. ge ett profetiskt ord när Gud vill säga något till någon är inte samma sak som att Gud pratar till en varje dag. Ja jag är övertygad att det du hör inte är Gud eller Jesus.

Anchored in Christ ✟