Egoteologi

  • Nedlagd
  • Besökare
  • Besökare
7 år 11 månader sedan #827686 av Nedlagd
Svar från Nedlagd i ämnet Egoteologi

Amandara skrev: Kristna är i grupp psykos


Jag gillar inte religionsförföljelse, kan du ta bort det? Människor har rätt att ha vilken religion de vill och du har ingen rätt att hänga ut andra.
Mer
7 år 11 månader sedan #827743 av saara
Svar från saara i ämnet Egoteologi
Den som tror att kristna är i grupp psykos tror så pga av att den vet för lite om vad kristen tro är.
Mer
7 år 11 månader sedan #827749 av saara
Svar från saara i ämnet Egoteologi
Hittade Credo Akademin via You Tube i går och har lyssnat på några tal bl.a om ondskan och lidandet.

[url:1whxp6hj]http://www.credoakademin.nu/index.php/media/[/url:1whxp6hj]

Så står det om Credo Akademin: "Vi vill FÖRKLARA och FÖRSVARA kristen tro och vara en given mötesplats för seriösa samtal om kristen tro och religion.
Mer
7 år 11 månader sedan #827754 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Egoteologi
Enligt psykiatern och professorn Johan Cullberg är att tro på gud att jämställa med psykos.
Mer
7 år 11 månader sedan #827757 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Egoteologi
Att höra röster är en andlig realitet!

Min förra överläkare sa till mig: "Att det var väl sådana som du som skrev Bibel en gång i tiden." Han syftade på att vi rösthörare hör GUD.

Jag vill vara ateist men kan inte alltid vara detta just på grund av att jag hör röster och därav är jag... .
Mer
7 år 11 månader sedan #827758 av Geta
Svar från Geta i ämnet Egoteologi
Johan Cullberg har sagt att man får koppla bort sitt intellekt om man ska kunna tro.
Tror att han inte är helt emot religion. Har en gång sett honom i vår kyrka här i stan.
Var inte hans far biskop?