Egoteologi

Mer
7 år 11 månader sedan #828051 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Egoteologi
Palle. Tror du fattar.
Mer
7 år 11 månader sedan #828055 av krokus
Svar från krokus i ämnet Egoteologi

Amandara skrev: Jag är ateist.....jag bryr mig jättemycket om min familj. Det kommer av empati och från hjärtat.

Samma här! :hjärta

Edit: ja... förutom min pappa, men han räknas inte. :)
Mer
7 år 11 månader sedan #828091 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Egoteologi
Vi har de 10 "Guds bud" att rätta oss efter och har vi brutit mot ett bud, har vi brutit mot alla. Så, det där med att spränga sig i luften tillsammans med en massa andra, gör att den som gör dådet, kan knappast få evigt liv.I.o.f så bestämmer ytterst skaparen vem som får ett liv efter detta. Sedan en intressant fråga, kan man döda med ord?
I retoriken är det väldigt intressant, om den som nu dödat själv blir dödad är ju som sig bör ganska uppenbart, men den som givit ordern är han lika skyldig?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #828092 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Egoteologi
dem 10 budorden var en kille som knalla upp på ett berg och kom tillbaka med 2 stentavlor han "fått" .. för i helvete..

judarnas lagbok som fick sin tyngd, inte med fängelse utan "Gud" för det fanns inget fängelse.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
7 år 11 månader sedan #828097 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Egoteologi
zoegas om nu någon gång skulle få för dig att läsa i bibeln läs om hur den mannen, Gud steg ned på berget Sinai i ett stort rök och eldmoln och en hög röst varnade (Högtalare) folket för att närma sig, för att då skulle de bli dödade. Vem var den mannen? Israelerna kallade honom för Gud, eller en Guds ängel. Kolla på engelska vad Angel står för! Det var en gradbeteckning och personen hade ett par vingar i uniformen Angels vilket står för pilot i vardagligt tal. Det var en rymdfarare från framtiden och den mannen skapade den jord vi ser idag.

Jag behöver inte säga mer, ta Bibeln på allvar istället

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #828098 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Egoteologi
Den teknologin den mannen hade i sin farkost har vi inte kommit i närheten ännu idag. hittade höll jag på att säga grottforskare, alltså arkeologer Moses stav hittade de också källan till en för oss okänd kraftkälla som skulle ge oss obegränsat av energi! Jag är helt övertygad om det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum