Egoteologi

Mer
7 år 11 månader sedan #827877 av Geta
Svar från Geta i ämnet Egoteologi
notwoodstock blir nog inte glad över hur den här tråden har utvecklats.
Religion går inte att debattera.
Mer
7 år 11 månader sedan #827878 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Egoteologi
Det går. Men man kommer inget värt med fanatiker. De lever i sin egna värld. Och hatar allt annat.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
7 år 11 månader sedan #827881 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Egoteologi
Diskussionen i tråden är på sandlådenivå. Det kastas grus i ögonen och fäktas vilt med plastspadarna. Men, Jesus menar att man ska vara som ett barn för att komma in i himlen, så det är väl OK dårå. Varför vara vuxen och hålla sig till ämnet?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 11 månader sedan #827893 av saara
Svar från saara i ämnet Egoteologi
Förlåt notwoodstock att jag har skrivit i tråden utan ha läst länken du gav. Jag har bara hastigt tittat på texten. Den var så tråkig i början att jag inte hade ork att plöja igenom den. Har du själv läst texten? Jag frågar pga av att du ibland har visat länkar som du inte själv har läst eller inte har läst så noggrant om jag nu minns rätt.
Mer
7 år 11 månader sedan #827897 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Egoteologi
Bra att du frågar, för jag har inte läst just hela denna artikel.

Däremot så är just denna diskussion intressant, inte minst p.g.a Livets Ord och sammanhörande saker i USA.

Ang. Cullberg:

Och enligt vad jag har uppfattat så är konventionell kristen tro självklart något som psykiatrin ser som en del av religionsfrihet enligt Svensk lag.
Mer
7 år 11 månader sedan #827899 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Egoteologi
Nu har jag läst artikeln.....och kommer inte ihåg något. Ett psykfall vardag..... Gud/Jesus kunde gott gett oss psykiskt sjuka ett par skopor kraft och friskhet......vad sysslar de egentligen med - vi LIIIIDER ju här.