Egoteologi

Mer
7 år 11 månader sedan #827902 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Egoteologi
Du, jag läser inte böcker över huvud taget för det orkar inte min hjärna med. Säg det till den gode guden du.
Mer
7 år 11 månader sedan #827906 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Egoteologi
Jag är förbryllad att det är så klurigt att hitta igen Bibelord, speciellt mitt i natten.

Det varnas för mänsklig filosofi, hittar inte det nu.

Kärleken är ju fundamentalt viktig, så att kristna bryr sig om släkt, varandra och ofrälsta är självklart en viktig sak.

Och:

”Ty Guds dårskap är visare än människor, och Guds svaghet är starkare än människor.”
??1 Korinthierbrevet? ?1:25? ?
Mer
7 år 11 månader sedan #827908 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Egoteologi
Jag är ateist.....jag bryr mig jättemycket om min familj. Det kommer av empati och från hjärtat.
Mer
7 år 11 månader sedan #827909 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Egoteologi
Och en intressant sak till:

”Förtrösta på HERREN av allt ditt hjärta, och förlita dig icke på ditt förstånd.”
??Ordspråksboken? ?3:5? ?
Mer
7 år 11 månader sedan #827910 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Egoteologi
Förlöst på en fantasigubbe????? Tillåt mig tvivla över ditt och andras förstånd.....
Mer
7 år 11 månader sedan #828043 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Egoteologi
Jag såg en självmordsbombare som snacka att det var närmsta vägen till paradiset. Också tro för det heter just "tro". Tro att meningslösheten av att leva några futtiga år och sen försvinna i ett ingenting när kolkedjorna i hjärnan bryts ner inte skulle vara slutet. Det återfinns i alla religioner och så urbota sorgligt att de ska slåss sinsemellan som att den ena tron inte är som andra och till och med dödar varandra som är hemskt i alla religioner fast döden inte är slutet. Tvärtom det är någon förlösning. Läser man en bok av Dawkins kan man se det riktigt absurda i det hela.

Tro rätt annars..

.. men Inga bevis. Bara tro. När vetenskap bevisat att jorden inte skapades. Dinosaurier fanns. En gris är genetiskt en människa, celler i träd har membran och demens är själadöd det finns andra planeter och Big bang är verklighet och evolution är ett faktum telepatiska förmågor som bön gör ingen skillnad och sjukdomar är inte onda andar osv

Pontus pilatus var en bildad man. Om han hittat någon som kunnat trolla fram föda och bota döda hade han knappast spikat upp han för kätteri. Han hade rekryterat honom!

Kan hålla på i en evighet men all nån får är "lögnare" och "förbannelse" för just"tro" utan argument eller fakta.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻