Egoteologi

Mer
7 år 11 månader sedan #828104 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Egoteologi

Nissegossen skrev: zoegas om nu någon gång skulle få för dig att läsa i bibeln läs om hur den mannen, Gud steg ned på berget Sinai i ett stort rök och eldmoln och en hög röst varnade (Högtalare) folket för att närma sig, för att då skulle de bli dödade. Vem var den mannen? Israelerna kallade honom för Gud, eller en Guds ängel. Kolla på engelska vad Angel står för! Det var en gradbeteckning och personen hade ett par vingar i uniformen Angels vilket står för pilot i vardagligt tal. Det var en rymdfarare från framtiden och den mannen skapade den jord vi ser idag.

Jag behöver inte säga mer, ta Bibeln på allvar istället


Pajas. Det är ja samma sorts fantasi som skapat denna vanföreställning "folklig" gud. En rymdfarare från framtiden kommer i bibel version 2 år 3012.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
7 år 11 månader sedan #828151 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Egoteologi

P@llekula skrev: Gud har skapat allt(som är bra) och ängel betyder budbärare från hebreeiskan, senast jag kollade upp ordet på biblehub.com

Jag vet att det betyder budbärare, men om du slår Angel rent allmänt hur blir det då, om man nu inte söker på en bibelsajt?
Har inte mycket att sätta emot, dock kolla upp en.wikipedia.org/wiki/Angle
sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84ngel
Förövrigt stavas inte Angels, i betydelsen som jag menade utan Angles

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan - 5 år 3 veckor sedan #828170 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Egoteologi
Sedan Ängel, eller inte, han landade en farkost som efteråt syntes vara uppe i luften, under dagen som en molnstod och under natten som ett eldsken på himlen och den farkosten visade vägen vart Israels folk skulle gå under 40 år. Samt, sedan åt folket manna under dessa 40 år och det var vad de hade att äta. Sedan Palle, kan du fundera om de vaktlar som blåste in från havet och själv avgöra om det var gott, eller om det orsakade död, eller om det bara var en god måltid som omväxling.

Jag har läst bägge versionerna om du frågar mig.

quote="P@llekula"]jag litar inte på engelska utan jag försöker alltid gå till hebreeiska vid forskning av ord i skrifter och speciellt när det gäller bibeln.

knappast utan orsak det varnas för i uppenbarelseboken 13, att djävulen ska få kontroll över språken, vilket jag menar måste ha med översättningar att göra.[/quote]
Det enda jag har att säga, är att om du vill "nagelfara" skrifterna, gör så, men Bibelns text kan förändras under tiden du läser texten.

Jag har inte sett det i åskådning att jag sett det när jag läst det, men över en natt har bibelns text förändrats till något annat, men andemeningen är den samma, det är en tolkningsfråga.

Jag har dock upplevt hur böcker i en bokhylla helt ändrade på vilket håll böckerna lutade åt. Detta helt ljudlöst. Den pastor jag då talade med, hajade till, men ingen av oss sade något.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Admin1.
Mer
7 år 11 månader sedan #828174 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Egoteologi

zoegas skrev: Jag såg en självmordsbombare som snacka att det var närmsta vägen till paradiset. Också tro för det heter just "tro". Tro att meningslösheten av att leva några futtiga år och sen försvinna i ett ingenting när kolkedjorna i hjärnan bryts ner inte skulle vara slutet. Det återfinns i alla religioner och så urbota sorgligt att de ska slåss sinsemellan som att den ena tron inte är som andra och till och med dödar varandra som är hemskt i alla religioner fast döden inte är slutet. Tvärtom det är någon förlösning. Läser man en bok av Dawkins kan man se det riktigt absurda i det hela.

Tro rätt annars..

.. men Inga bevis. Bara tro. När vetenskap bevisat att jorden inte skapades. Dinosaurier fanns. En gris är genetiskt en människa, celler i träd har membran och demens är själadöd det finns andra planeter och Big bang är verklighet och evolution är ett faktum telepatiska förmågor som bön gör ingen skillnad och sjukdomar är inte onda andar osv

Pontus pilatus var en bildad man. Om han hittat någon som kunnat trolla fram föda och bota döda hade han knappast spikat upp han för kätteri. Han hade rekryterat honom!

Kan hålla på i en evighet men all nån får är "lögnare" och "förbannelse" för just"tro" utan argument eller fakta.


han ville ju det? att Jesus skulle få leva? så han lät valet mellan mördare och frälsare stå. Fariseérna/de skriftlärda/Judarna valde.
:´(

:ljus till alla troende på Jesus. :kram

John 8:31-32.
Mer
7 år 11 månader sedan #828177 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Egoteologi
nisse. det du talar om, är möjligt. det kommer en dag, när Jesus krossar allt motstånd mot hans pappa Adonai.
att knäböja är ett gott val då.
jag fattar int att varelserna på denna planeten, inte har mer respekt för Gudar!!!
nisse är nåt på spåren...^^
Jesus/magnus

John 8:31-32.
Mer
7 år 11 månader sedan #828185 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Egoteologi

P@llekula skrev: vet ej vad du menar med "nagelfara" men jag litar på den levande Guden , att Han uppenbarar sanningen och leder sina barn.

Vet inte vad jag skall säga, när jag Googlar, men inte finner Bibelstället det är skrivit i där det står. Har hittat flera sidor på Google som går runt gröten som en katt som vill äta het gröt.
ttps://www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=mAOq ... sus+Bibeln

Detta är söksidan, du Palle, försök själv hitta sanningen, ikväll ville inte högre makt ge mig svaret I nagelfara skrifterna Jesus Bibeln

Egentligen skulle söksidan bestå av en sökning på "I Nagelfara skrifterna för att få evigt liv"

Sedan pekade Jesus på sig själv och säger, jag är svaret på skrifterna och jag är förmer än skrifterna för de vilka talar om mig.

Söksidan var denna gång; jag är förmer än skrifterna för de olika talar om mig.

ttps://www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=mAOq ... ssl#q=jag+är+förmer+än+skrifterna+för+de+olika+talar+om+mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum