Egoteologi

Mer
7 år 11 månader sedan #828189 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Egoteologi

P@llekula skrev: vet ej vad du menar med "nagelfara" men jag litar på den levande Guden , att Han uppenbarar sanningen och leder sina barn.

Fråga då sanningen själv, då jag inte kommer längre för att kunna visa svart på vitt, vad gäller. Fråga Gudomligheten om jag inte skrivit vad som är sant i det jag drar upp. Mycket konstigt om svaret blir nekande med min förståelse om sanningen och ordens betydelse. Jag skriver på lätt prosa och fråga ett litet barn om det inte förstår.

Som en handledare sade till mig, alla gör så gott de kan varje dag och blev det inte en bra dag, var det så var det så bra man kunde den dagen.
att nagelfara skrifterna, är att lusläsa dem och helt följa skrifterna och göra Som judarna. T.ex drog lärjungarna ax ifrån vettet och de skriftlärde rannsakade(!) då Jesus sade, att Kung David tog skådebröd ifrån altaret och de män som var med honom ät utav skådebröden.

I allt detta kan jag enbart säga att det finns fler verkligheter än en. i alla fall i aspekter ifråga samma sak. Var och en blir salig på sin tro och jag finner mig i att alla andra har sin tro, Detta beroende från var de de kommer.
Skulle inte falla mig in att predika min egen tro. I slutänden blir var och en salig på den tro man har. Dock säger Kristendomen att den som inte blivit frälst av Jesus, kan icke gå in i himmelriket och få evigt liv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #828191 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Egoteologi
citat
"Du tänker väl på Johannes 5
39I rannsaken skrifterna, därför att I menen eder i dem hava evigt liv; och det är dessa som vittna om mig. 40Men I viljen icke komma till mig för att få liv"
Det var ju det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #828192 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Egoteologi
Förövrigt, får engelska texter nobben från mig, så det inte lämpligt att besvara på ett skrivet papper eller skärm med engelska. Talad engelska förstår jag obehindrat och det att jag pratar engelska flytande. Detta efter 5 min och en starköl.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan - 5 år 2 veckor sedan #828206 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Egoteologi
Engelska skall man lära sig genom det talade språket först. Därefter får man ta sig ann den skrivna engelskan med dess undantag, vilket är ganska snårigt om vi säger så, om jag fattat rätt.

Farsan sade att han skrev ett brev till en Domprost Darnell (Snigelpost) som var med i bibelkommissionen om 1917 års bibelversion vad jag förstår. Farsan var född 04. För att den översättningen svarade dåligt mot äldre versioners Biblar. En svåger till mig hade en pappa som hade en Karl den XII bibel och farsan läste den. Precis som han läser jag i stort sett precis som han gammal piktur sv.wikipedia.org/wiki/Piktur på skriften i stort sett obehindrat.
Kan enbart säga vad farsan sade om Domprost Darnell att farsan sade att Domprosten svarat, vi har gjort så gott vi kunde med översättningen och bett över det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 månad sedan #1139377 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Egoteologi
*bump*

"Att leva för att ge" heter en lovsångsskiva som jag har.

Vill lite det, det är så lätt att tron spårar ur, med inre röster.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1142653 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Egoteologi
Jag kom på att jag borde förneka mig själv!

Vad jag borde ändra på.