Sanningen om Dukkha

Mer
5 år 10 månader sedan #1064886 av Guru
Svar från Guru i ämnet Sanningen om Dukkha
Jag gillar bara tråden. Men anade när jag läste den att någon kanske kan ta den som lite provocerande.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1064888 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sanningen om Dukkha
Jaha. Men jag litar mer på dem jag redan känner än på en främling så att, så funkar det för mig.

jag hoppas inte Admin raderar den här tråden innan jag är klar med föreläsningen. Det ligger min verkligen om hjärtat detta. jag skulle inte överlevt utan buddhismen. Och jag tror andra schizoaffektiva kan ha nytta av det.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1064899 av Guru
Svar från Guru i ämnet Sanningen om Dukkha
Ber om ursäkt!
Mer
5 år 10 månader sedan #1064902 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sanningen om Dukkha
I morgon kommer denna tråden fortsätta och den kommer då att fördjupa kunskaperna inom buddhismens område. De som tycker det är störande eller obehagligt kan ju skippa öppna tråden helt och hållet. Men den filosofiskt lagde kan ju gärna titta in! :)
Mer
5 år 10 månader sedan #1064909 av rymd
Svar från rymd i ämnet Sanningen om Dukkha
tycker det låter intressant
Mer
5 år 10 månader sedan #1064921 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sanningen om Dukkha
Nä gott folk. För att ansluta till där vi slutade så är det väl inte hela världen om man vill ta sig lite alkohol och slappna av på så vis. Har man däremot personlighetsförändring av att dricka, då ska man inte göra det. Så kallat patologiskt rus. Men gemene man kan nog ta sig ett glas på fredagskvällen utan att känna någon skuld för det. Det är min tolkning. Visserligen blir man dum i huvudet om man blir full, men man behöver ju inte dricka sig full, eller hur? Bara dricka lagom för att lätta trycket på nerverna en stund. Är nog ingen dödssynd.