Sanningen om Dukkha

Mer
5 år 10 månader sedan #1064963 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sanningen om Dukkha
Snälla rymd, jag har nog bett dig säkert 10 gånger. Varför kan inte du bara låta mig vara ifred när det är det jag vill?
Mer
5 år 10 månader sedan #1064964 av rymd
Svar från rymd i ämnet Sanningen om Dukkha
okej, from now on, i promise
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1064965 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sanningen om Dukkha
Ok. Om du inte håller det löftet kommer jag prata med Viskas ledning om att du gör mig illa. Så nu får du hålla det också.

Vi ska börja positivt imorgon, ny dag, nya tag. "Another day, Another dollar". Man ska inte hänga kvar vid negativa känslor. Man rår inte för att de uppstår, men man ska bara låta dem passera och dö ut. Detta har den fantastiska buddhismen läst mig <3 <3 <3
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065027 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sanningen om Dukkha
I morgon tänkte jag fortsätta den improviserade föreläsningen om Dhukka, det otillfredsställande i varat. Och kom ihåg att det går att skippa denna tråd, precis som alla andra trådar man inte bryr sig om. Det är bättre än att bli irriterad helt i onödan. Jag brukar t ex helt skippa porrtrådar, för det ger mig inget positivt att läsa dem :)

Vi har mycket kvar att ögna på. Vi har Törsten, De sex perfektionerna och Den tolvlänkade orsakskedjan, om vi mäktar med.

Jag tycker det är skoj och lärorikt detta. Det är därför jag vill berätta och dela med mig. Ses i morgon om ni vill! God natt och sov så gott!
Mer
5 år 10 månader sedan #1065096 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sanningen om Dukkha
Har huvudvärk idag, och mycket på schemat samtidigt, men tänkte idag berätta om De Sex Perfektionerna, som är sex mycket positiva egenskaper man bör försäka nära och odla, för andras skull så som för sin egen. De kallas de sex perfektionerna för att det är bara positivt med dessa egenskaper.

1. Givmildhet
2. Rättskaffenhet
3. Tålamod
4. Uthållighet
5. Meditation (bön)
6. Visdom

Ja. Listan talar väl för sig själv. Det är ett sådant sinne vi bör odla.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065113 av Miika
Svar från Miika i ämnet Sanningen om Dukkha
Vore intressant att veta hur man mediterar