Livet inuti

  • Jone
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1193757 av Jone
Svar från Jone i ämnet Livet inuti
Tack Inwatto!
Mer
4 år 6 månader sedan #1193758 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Livet inuti
Det är lite elakt att föreslå, men du kan ju försöka träffa någon av dina inre människor i verkligheten, så kommer du att se att det inte går att göra något som helst avtal med rösterna.

Prata inte med hat i munnen!
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1193760 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Livet inuti
att lära sig prata med Gud i/till/genom hjärtat i bön lär vara det viktigaste en kan göra på den här planeten. och det skadar knappast med tal sitt eget själv heller!

det lär vara Satan som gjort sitt yttersta för att få det till att dylikt skulle vara symptom på en en psykiatrisk störning - men så lär DSM vara Satans bibel också.. när jag berättade för överläkaren om att han inte kan kunna mer än mitt inre än vad Anden vet, så satt han där och skakade - så som jag kommer ihåg det. det står i bibeln typ att Anden inom oss vet allt om oss också btw. förresten står det också att Gud gömt evigheten i hjärtat, samt att Jesus, i en profetia i GT, att Han kommer från Evigheten typ!
Mika 5:2 Svenska 1917 (SV1917)

^2 Men du Bet-Lehem Efrata, som är så ringa för att vara bland Juda släkter, av dig skall åt mig utgå en som skall bliva en furste i Israel, en vilkens härkomst tillhör förgångna åldrar, forntidens dagar.

Micah 5:2 Douay-Rheims 1899 American Edition (DRA)

^2 AND THOU, BETHLEHEM Ephrata, art a little one among the thousands of Juda: out of thee shall he come forth unto me that is to be the ruler in Israel: and his going forth is from the beginning, from the days of eternity.


kommer också ihåg att jag blev lärd av Den Heliga Anden, att spotta när Satans grejjer kom in i tankevärlden och/eller om det möjligen var röster utanför också. det var möjligen något om att pricka också. det var 2013 eller 2014, tror jag. sen något år efter det så tror jag sattes på prov rejält av Satan. det var som om ett helt gäng med demoner kom in i mitt rum när jag satt och chattade eller dylikt vid datorn som nu, och så tittar jag åt köket till och så står det som om det vore en hel familj med mörka varelser där. såg varken ögon eller ansikten, men ändå tänkte jag inte en tanke på att det kunde vart demoner. det såg verkligen ut som om de kom från mörkret, typ bara konturerna såg jag, och den minste gick fram till mig med något i sin hand som om det vore hans leksak och nyfiken som jag är så räckte jag mig fram för att nudda eller ta emot den, och den studsade iväg som om in till en annan dimension. sen något år efter det hade jag en dröm där jag gick runt och sparkade eller studsade på en liknande "överdimensionell" grejj och slängde den till slut i papperskorgen, kan vart samma skit faktiskt. iaf tillbaka till synen med demonerna så stod de där i dörrposten och sade typ "hej" och så erbjöd de mig sina tjänster.. sade att jag kunde använda dem för att veta vad folk lider av för sjukdomar, men då vände jag bara huvudet lite till höger och tänkte typ "undrar vad Jesus skulle sagt om DET" och när jag tittade tillbaka så var de puts väck, och jag tror jag fortsatte med det jag gjorde innan efter det, brydde mig knappt.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
  • Jone
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1193763 av Jone
Svar från Jone i ämnet Livet inuti
Hur menar du träffa dem i verkligheten? Förstår inte.

PsychoWard, intressant att du också upplevt spottandet. Att många har liknande upplevelser gör det svårare att förstå att allt är sjukdom tycker jag. Känns inte som jag får ihop min verklighet utan att tro på att det finns en verklighet vi inte kan se.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 månader sedan #1193764 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Livet inuti
Jag råkade ut för att en av mina röster sa sig vara en människa i verkligheten. Vi bestämde att träffas i en park, men hon dök aldrig upp. På så vis lärde jag mig att inte lita på rösterna när det gäller något viktigt. Hon lurades.

Prata inte med hat i munnen!
  • Jone
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1193766 av Jone
Svar från Jone i ämnet Livet inuti
Då förstår jag, mina inre människor är inte riktiga människor. Känns mer som de har med andlighet att göra, som t.ex änglar, andar, själar.