Livet inuti

  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1193767 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Livet inuti

Jone skrev: PsychoWard, intressant att du också upplevt spottandet. Att många har liknande upplevelser gör det svårare att förstå att allt är sjukdom tycker jag. Känns inte som jag får ihop min verklighet utan att tro på att det finns en verklighet vi inte kan se.

jag ändrade min post.

ja, det finns säkert något om spottandet i den heliga bibeln med.

som jag kommer ihåg att jag läst i en gammal text, på earlychristianwritings.com så ska nån apostel ha nämnt att det är demoner som lurar folk att tro de vet anledningarna till sjukdomarna. huruvida jag läste det innan jag hade den synen vet jag inte men jag har för mig det.

sen så är det nog bra att komma ihåg att Jesus sade att vi ska döma rättfärdigt, och inte med ögonen. men visst finns det röster som luras, men demoniska makter kan inte gå längre än Gud tillåter. om vi bara söker ljuset, sanningen och kärleken så lär vi vara mycket väl beskyddade av Jesus.

Jesus är fullt människa och fullt Gud och det finns knappast några restriktioner hos Honom, Han lär dock inte gå emot vår fria-vilja utan låter oss smaka på de frukter på de träd som vi valt. livet på den här planeten lär vara ett test huruvida vi älskar Djävulen och hans demoner eller Gud och Hans Ord. Jesus Kristus. Mammon lär ju vara samma som Djävulen btw,

sen när det gäller "andlighet" så tror jag det är fel att benämna, tror inte du nödvändigtvis gjorde det men iaf värt att nämnas, demoner och deras lögner, skuggvarelsernas rörelser i mörkret! som om det vore andlighet. då Gud är Ande och Han är Kärlek, Jesus är Kärlek. men det finns occulta grejjer som knappast är kärlek. det finns Satanister som ber också och har sin personliga relation med Lucifer. man kan bli så lurad att man tror det är kärlek i att kriga mot Guds Ord och sitt gudagivna samvete. de i Satans religion brukar kalla det för jihad. och det är jag tämligen säker på, samt att koranen är en som en karta till helvetet för de som tar den skriften som "andlig sanning" och i det här landet så har vi Regeringen som utsett sig själv atill utbildare av falska profeter genom att sätta upp "iman" skolor rätt nyligen, så det lär finnas mycket att göra för Jesus Rike. den som inte tar hand om sitt eget hus är värre än en hedning. jo, andlighet är definierat i bibeln btw - det är tvärsemot köttets begärelse! folk brukar inte vilja höra på sånt, och man tappar "kompisar" osv men det är evigheten som räknas.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
  • Jone
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1193771 av Jone
Svar från Jone i ämnet Livet inuti
I går talades det om demoner i mig men jag blir så rädd av att tänka på sånt. Tror inte att de finns när man inte vill se dem. Jag har också svårt att döma något som demon, vad det nu är för något, känns inte som min sak att göra så. Kanske skapar man demoner när man blir rädd för något inom sig funderar jag på.

Jag tror också att vi lever för att det är vackert att leva. En ängel sa en gång till mig, som människa finns det mycket vackert. Och att själen lever på jorden för att lära sig om sig själv.

Jag känner mig dock ödmjuk för att jag inte vet hur världen fungerar i det osynliga och jag kan tro att jag inte kommer att få svar på alla mina funderingar, kanske finns det många svar.

Jag har fått lektioner om healing men jag tycker det är läskigt. Jag fick frågan igår om jag ville heala djur och mig själv. Jag vågade inte svara något.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Jone.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1193773 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Livet inuti
Jesus Kristus är min healare, behöver inte gå några kurser hos "gurus" eller spirituella ledare. de lär oftast vara falska profeter och sådana vill ha ens pengar, det är deras levebröd. och som jag förstått det så kan alla troende på Jesus heala

när det gäller demoner eller dylikt inom en så har jag haft några såna mycket märkliga upplevelser. men det jag tror det handlar om är att Jesus vill ha sin Tron i oss och Han delar knappast Tron med demoniska makter. man kan, och sannolikt bör försöka be varje morgon, om ett nytt och rent hjärta. det står om i den heliga bibeln, t-ex Jesus sade "välsignade äro de renhjärtade - ty de ska få se Gud" samt den heliga bönen i Psalm 50 eller 51 om ett förnyat och rent hjärta. och givetvis så som Jesus lär oss be i NT. förlåta våra fiender, tacka Gud och be för Guds Rike på jorden såsom i himmelen.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
  • Jone
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1193775 av Jone
Svar från Jone i ämnet Livet inuti
Jag har pratat med Jesus i drömmar men förstår inte så mycket om Jesus än. Jag har svårt för kristendomen, går på gudstjänster och sjunger i kyrkokör för att försöka hitta en trygghet i mina funderingar, men kan inte riktigt ta till mig allt i religionen. Kanske får att jag inte får ihop det med mina egna upplevelser. Jag tror nog lite på hinduism och buddism också.

Lektionerna om healing kom inifrån, inte från en människa.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1193777 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Livet inuti
världens religioner är Satans djävulskap. tolerans i kärlekens namn är ett bedrägeri från helvetet.

Jesus vill ha en personlig relation med sina barn.


svenska kyrkan lär vara infiltrerat av Djävulen.

såhär håller de på bakom låsta dörrar i Sverige , kommunkärringar:

Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
  • Jone
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan #1202860 av Jone
Svar från Jone i ämnet Livet inuti
Nu har alla mina andliga funderingar tagit paus igen, de verkar komma och gå. De inre människorna gör sig också osynliga. Tillbaka i verkligheten. Konstigt nog mår jag sämre efter en period med många psykossymtom, man borde väl må bättre när man har färre psykossymtom? Men för mig verkar det vara tvärtom. Mår kasst nu.