Livet inuti

  • Jone
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1190604 av Jone
Svar från Jone i ämnet Livet inuti
Tack för varningen.

Jag tycker att det känns som om mitt inre vill mig väl idag. Det är skönt att känna så.

Tror ni på änglar?
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 månader sedan #1190650 av Geta
Svar från Geta i ämnet Livet inuti
Ja, jag tror på änglar.
Mer
4 år 6 månader sedan #1190662 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Livet inuti
Jag tror på änglar. Tänk på att det bara är de fallna änglarna som svarar om man anropar dom. De goda verkar i det tysta. Därför är det inte så intressant att kommunicera med änglar. Man kan be till Gud om saker och då svarar de goda änglarna genom att hjälpa en.

Prata inte med hat i munnen!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 6 månader sedan #1190668 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Livet inuti


Det behövs då änglar om man röker och fyller etthundra år?

Vars är världen på väg?
  • Jone
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1190672 av Jone
Svar från Jone i ämnet Livet inuti
Tack Geta och Inwatto för svar. Jag får försöka att inte se dem och prata till dem då. De vill inte heller att jag ska se dem tror jag.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1190684 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Livet inuti
självklart finns det änglar, vem som är ond eller god lär HERREN bevisa för oss förr eller senare. den fromme/ödmjuke lär alltid hitta sin frälsare.

Det är ju knappast inte utan anledning som Jesus sade att vi ska smaka på frukterna för att veta vilket träd. Ett gott träd ger inte dåliga frukter och ett dåligt träd ger inte goda frukter osv.

Och de goda kan visst prata med en, sjunga och spela sånger.

det står om i den heliga bibeln med.

Hebreerbrevet 1:13-14 Svenska 1917 (SV1917)

^13 Och till vilken av änglarna har han någonsin sagt: »Sätt dig på min högra sida, till dess jag har lagt dina fiender dig till en fotapall»?

^14 Äro de icke allasammans tjänsteandar, som sändas ut till tjänst för deras skull som skola få frälsning till arvedel?

Psaltaren 91:11 Svenska 1917 (SV1917)

^11 Ty han skall giva sina änglar befallning om dig, att de skola bevara dig på alla dina vägar.
Psaltaren 148:1-3 Svenska 1917 (SV1917)

148 Halleluja! Loven HERREN från himmelen, loven honom i höjden.

^2 Loven honom, alla hans änglar, loven honom, all hans här.

^3 Loven honom, sol och måne, loven honom, alla lysande stjärnor.

1 Kungaboken 22:19 Svenska 1917 (SV1917)

^19 Men han sade: »Hör alltså HERRENS ord. Jag såg HERREN sitta på sin tron och himmelens hela härskara stå där hos honom, på hans högra sida och på hans vänstra.

Psaltaren 89:7 Svenska 1917 (SV1917)

^7 Ty vilken i skyn kan liknas vid HERREN, vilken bland Guds söner kan aktas lik HERREN?


Psaltaren 149:1 Svenska 1917 (SV1917)


149 Halleluja! Sjungen till HERRENS ära en ny sång, hans lov i de frommas församling.


Lukas 1:19 Svenska 1917 (SV1917)

^19 Ängeln svarade och sade till honom: »Jag är Gabriel, som står inför Gud, och jag är utsänd för att tala till dig och förkunna dig detta glada budskap.

Uppenbarelseboken 22:16 Svenska 1917 (SV1917)

^16 Jag, Jesus, har sänt min ängel för att i församlingarna vittna om detta för eder. Jag är telningen från Davids rot och kommen av hans släkt, jag är den klara morgonstjärnan.

Psaltaren 78:25 Svenska 1917 (SV1917)

^25 Änglabröd fingo människor äta; han sände dem mat till fyllest.

Matteus 18:10 Svenska 1917 (SV1917)

^10 Sen till, att I icke förakten någon av dessa små; ty jag säger eder att deras änglar i himmelen alltid se min himmelske Faders ansikte.

Psaltaren 103:20 Svenska 1917 (SV1917)

^20 Loven HERREN, I hans änglar, I starke hjältar, som uträtten hans befallning, så snart I hören ljudet av hans befallning.


Job 5:1 Svenska 1917 (SV1917)

5 Ropa fritt; vem finnes, som svarar dig, och till vilken av de heliga kan du vända dig?

Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.