Jesu födelse

Mer
3 år 4 månader sedan #1307739 av Inwatto
Jesu födelse skapades av Inwatto
Kan inte sova, så jag startar en juldiskussion om den där Jesus...

Varför föddes Han för drygt 2000 år sedan? Varför inte i nutid? Då hade Han sluppit torteras till döds på ett kors. Som jag har fattat den kristna läran, så var det viktigt för Gud att skicka en ställföreträdare till jorden. Att dö på ett kors var inte med i profetiorna antar jag. Judarna väntade sig en Messias. De tror än idag att det ska komma någon annan än Jesus...

Vad tror du? Var tiden kring år 0 (i den gregorianska kalendern) bäst för Guds son?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 4 månader sedan #1307741 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Jesu födelse

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 4 månader sedan #1307742 av wasp
Svar från wasp i ämnet Jesu födelse
Mer
3 år 4 månader sedan #1307757 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesu födelse
Konstigt att Jesus fått sådan genomslagskraft om han var psykotisk. Har nyligen läst Barnens Bibel. Han gick omkring och gjorde mycket gott. Han var som en läkare som helade de sjuka. I Gamla Testamentet bråkas det mest om makten.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307759 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Jesu födelse
Jag tror man projicerar sig själv på sådana här saker.

Gud kom till jorden i sin son. Och han var orimlig. Saknar ord.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307770 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesu födelse

Inwatto skrev: Kan inte sova, så jag startar en juldiskussion om den där Jesus...

Varför föddes Han för drygt 2000 år sedan? Varför inte i nutid? Då hade Han sluppit torteras till döds på ett kors. Som jag har fattat den kristna läran, så var det viktigt för Gud att skicka en ställföreträdare till jorden. Att dö på ett kors var inte med i profetiorna antar jag. Judarna väntade sig en Messias. De tror än idag att det ska komma någon annan än Jesus...

Vad tror du? Var tiden kring år 0 (i den gregorianska kalendern) bäst för Guds son?



Dina tankar är människotankar, du känner inte till hur Gud tänker, men vem gör det? Hade man svaret, hade frågan inte behövt ställas.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum