Jesu födelse

Mer
3 år 3 månader sedan #1311774 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesu födelse
Om du låter en maskin slumpvis ta fram bokstav i följd får du om du håller på riktigt länge varenda skrift som sammanställts och som finns överhuvudtaget. Så det där tar jag med en nypa salt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1311778 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesu födelse

Nissegossen skrev: Om du låter en maskin slumpvis ta fram bokstav i följd får du om du håller på riktigt länge varenda skrift som sammanställts och som finns överhuvudtaget. Så det där tar jag med en nypa salt.


Det där måste ta många googolplex år (En googolplex är tio upphöjt till en googol, det vill säga 10googol = 10^10^100.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 3 månader sedan #1311779 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Jesu födelse

Nissegossen skrev: Om du låter en maskin slumpvis ta fram bokstav i följd får du om du håller på riktigt länge varenda skrift som sammanställts och som finns överhuvudtaget. Så det där tar jag med en nypa salt.

Där är du ute och cyklar. Att bara få första versen i Nya Testamentet kräver ruskigt många kombinationer.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311780 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesu födelse

Nissegossen skrev: Om du låter en maskin slumpvis ta fram bokstav i följd får du om du håller på riktigt länge varenda skrift som sammanställts och som finns överhuvudtaget. Så det där tar jag med en nypa salt.


Det där måste ta många googolplex år (En googolplex är tio upphöjt till en googol, det vill säga 10googol = 10^10^100.

Det kommer från matematikern Edward Kasner som kallade en etta följd av 100 nollor för googol och sedan skapade googolplex: en etta följd av googol nollor.

/Wiki

Anchored in Christ ✟