Jesu födelse

Mer
3 år 4 månader sedan #1309831 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesu födelse
Jag tar allt de säger med en nypa salt, som jag skrev, det får de stå för. Jag endast återger vad de sagt till mig och vad de säger får stå för dem, men vad säger att de har fel?

Om de kommer från 8000 år framåt i tiden räknar jag med att de har kunskapen om vad du frågar efter. De borde ha förstått vad som utspelades under Jesu tid på jorden. De har mer kunskap än jag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1309832 av krokus
Svar från krokus i ämnet Jesu födelse
Zoidar,
jag var trött igår kväll, ursäkta om jag formulerade mig klumpigt/slarvigt. Dessutom var det några år sedan sist, som jag läste om Darwin. 

Bara för att vissa kristna är bokstavstroende betyder det inte att alla kristna är det. Med tanke på big bang och så vidare. 
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1309834 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Jesu födelse
Jag tycker det alla skriver i tråden är nåt läsvärt att läsa och har den mognaden och insikten att ta in varanns synpunkter och åsikter. Vilket gör tråden intressant och seriös. Keep up the good spirit!
Mer
3 år 4 månader sedan #1309848 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesu födelse
Krokus, no harm done!

Pimed, tack!

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 4 månader sedan #1311769 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Jesu födelse
Jag läste ett inlägg i FaceBook, som var tänkvärt:

Väldigt många profetior från Gamla Testamentet har slagit in under 2000 år eller mer. Det bevisar väl något!

Så Gud behöver lång tid för att agera ibland.
Mer
3 år 4 månader sedan #1311772 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesu födelse

notwoodstock skrev: Jag läste ett inlägg i FaceBook, som var tänkvärt:

Väldigt många profetior från Gamla Testamentet har slagit in under 2000 år eller mer. Det bevisar väl något!

Så Gud behöver lång tid för att agera ibland.


Det tog ju 2000 år innan Gud sände Messias till judarna. Gud har inte bråttom.

Anchored in Christ ✟