Jesu födelse

Mer
3 år 4 månader sedan #1309803 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Jesu födelse
Det här med Jesus födelse osv sjunker lite pga att Bibeln menar att "skapelsen" är 5000 år.
Mer
3 år 4 månader sedan #1309804 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jesu födelse
Det står väl ingenstans i Bibeln att skapelsen är 5000 år gammal?
Mer
3 år 4 månader sedan #1309805 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Jesu födelse
5-6000 år give or take. Googla. Det är ju lite fel när forskning säger ca 4,6 miljarder år för jorden. Mer än 13 miljarder år för universum.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1309826 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesu födelse

Skellington skrev: 5-6000 år give or take. Googla. Det är ju lite fel när forskning säger ca 4,6 miljarder år för jorden. Mer än 13 miljarder år för universum.


Det enda jag kan komma på i Bibeln som talar för 6000 år gammal jord (inte universum) är släkttavolorna i Nya testamentet. Man får nog anta att författarna av dessa trodde på 6000 år gammal jord, men det kan också finna åtskilliga släktled som inte står med. Bibeln har inte lästs som en vetenskapsbok där alla siffror måste stämma. Det är ett misstag att läsa Bibeln så, eftersom den inte är menad så. Många av berättelserna i Gamla testamentet är symbolberättelser vars historiska exakthet inte går veta. Andra texter är poesi och visdomsord. Nya testamentet däremot gör anspråk på historicitet, eftersom evangelierna säger sig vara vittnesmål om Jesus. Breven gör också anspråk på detta, eftersom det står vem som skrev breven och vart de skickats.

Mvh,
Z

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 4 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 4 månader sedan #1309827 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesu födelse
Mina röster har sagt till mig, Vi är 8000 år framåt i tiden. Vi kan spåra dina gener i 20.000 år framåt i tiden, vi har kontakt med 300.000 år in i framtiden och himmelriket kommer att bestå i 400.000 år, samt vi har kontakt med 1300-talet.
Det är vad jag hört från dem. Som med allt annat, vad är sanningen? Jag är inte rätt person för att veta om det är så, refererar enbart vad de säger i detta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1309829 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jesu födelse

Nissegossen skrev: Mina röster har sagt till mig, Vi är 8000 år framåt i tiden. Vi kan spåra dina gener i 20.000 år framåt i tiden, vi har kontakt med 300.000 år in i framtiden och himmelriket kommer att bestå i 400.000 år, samt vi har kontakt med 1300-talet.
Det är vad jag hört från dem. Som med allt annat, vad är sanningen? Jag är inte rätt person för att veta om det är så, refererar enbart vad de säger i detta.


Dina röster kanske inte är så pålästa Nissegossen?

Anchored in Christ ✟