Gud

Mer
16 år 9 månader sedan #81532 av Balder
Svar från Balder i ämnet Gud
Jag säger bara Knutby!

Ett gäng vilsegångna får som gick fria utan en riktig herde. Katastrof!

Jag skyr sådana församlingar som pesten. De är smittade av ett virus som inte lämnar dem förrän det kommer en ny andlig väckelse.

Jag uppmanar alla att söka sig till en församling som känns hemma, trygg, stabil och andlig. Då har ni troligtvis hamnat rätt. :)
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
16 år 9 månader sedan #81537 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Gud
Jag tror inte på 'Gud', men däremot på en högre makt eller kraft.
Mer
16 år 9 månader sedan #83017 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gud
Dagens Farise? Vilka är de? Dagens präster! Eller? För de tänker ofta likadant som på Jesu tid!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 9 månader sedan #83019 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Gud
Göran Hägglunds kritik mot psykiatrisk tvångsvård, och lösning.... mer tvång i öppenvården låter som ett riktigt politiskt farisé-svep...
Mer
16 år 9 månader sedan #83020 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gud
Kan bara säga att mitt tänkande är Apostoliskt och då behöver man inte anlita präst för att be!

Jag kan ju säga, att Jesus säger; Gå in i din kammare och bed till fadern som är i himlen så skall han svara eder!

På något outgrundligt sätt får jag svar även om det är icke högt uttalat utan bara inom mig!

Mao! Gud hör bön!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 9 månader sedan #83021 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Gud
Det som jag tycker begränsar religionen är alla dessa konventioner (regler), varför kan man inte betrakta dessa skrifter som enbart filosofiska? Varför är det en levnadsregel för många? Religinen kan aldrig fånga upp dessa fria varelser som anser vetenkap som en rättesnöre.

Men många är tacksamma för sin intelligens och tackar gud därav, men kan man inte bara tänka på gud som en materia? En materia i det organiska skiktet som inte kan tas för självklar, eftersom dessa är flytande och svänger av fortare än ljusets hastighet. Ingenting att greppa således, så varför då denna kontroll på hur livet ska levas?

Vars är världen på väg?