Vad vill du bli?

Mer
18 år 11 månader sedan #15633 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Vad vill du bli?
jag vill nog bli socionom/kurator. Och sen vill jag simma med delfiner ....... : )
Mer
3 år 3 månader sedan #1313457 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Vad vill du bli?
När jag var yngre ville jag bli forskare och tog mig en bra bit på vägen - men sedan blev jag sjuk. Antagligen delvis pga mitt driv och inhumana schema. Vet inte om jag vill tillbaka till det, eller vad jag vill göra istället. Är fortfarande ung och har tid till att fundera ut vad jag vill göra. Det känns jobbigt att sakna ett tydligt mål, men det kommer väl så småningom...
Mer
3 år 3 månader sedan #1313495 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad vill du bli?
När jag var liten ville jag bli kirurg. Tyckte att det verkade roligt. Dessutom hade jag hört att kirurger tjänade bra med pengar. 

I tonåren insåg jag att kirurg kommer jag inte kunna bli, pga mina halvdana resultat i skolan. Funderade på att försöka bli polis istället. Ville hjälpa andra människor, samt ville ha lite spänning i livet.

Sedan valde jag fel gymnasieprogram, det fattades en kurs i historia för att jag skulle vara behörig till polishögskolan. 

Tillslut blev jag fritidsforskare (aka sjukpensionär). 
Mer
3 år 3 månader sedan #1313500 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad vill du bli?
Jag vill bli några år till.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313503 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad vill du bli?
Geta,
så pigg som du är, lär du leva länge. Undvik covid-19! 

(Förresten, det blir varmt och det kliar när jag har munskydd. Det känns som att näsan rinner mer än vanligt också. Vad tröttsamt detta virus är. :? )
Mer
3 år 3 månader sedan #1313504 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad vill du bli?
Tycker att det mest immar för glasögonen med munskydd. Har bara haft det på Vårdcentralen.