Berätta för chefen?

Mer
8 år 3 månader sedan #797418 av Dinskugga
Hur har ni som arbetar gjort med era chefer när ni har behövt vara sjukskrivna i perioder? Jag har i alla år försökt mörka på olika sätt och varit hemma för andra saker.

Idag skrev jag ett mail till min chef där jag var ärlig och skrev vad jag har för sjukdom och vad det innebär. Hon ringde sedan och det kändes väldigt bra.

Så skönt att inte behöva hitta på en massa dumma ursäkter eller ta semesterdagar när jag kraschar. Nu kan jag få lite stöd i att anpassa arbetet om jag får jobbigt i perioder. Har tex möjlighet att jobba hemma mer och så. Jag är väldigt glad att jag valde att vara ärlig.

Men jag hade inte gjort det om jag inte haft en tillsvidareanställning och en bra känsla av chefen.

Hur har ni gjort?
Mer
8 år 3 månader sedan #797421 av Geta
Svar från Geta i ämnet Berätta för chefen?
På mitt sista jobb berättade jag för chefen att jag har diagnosen schizofreni. Min psykoterapeut
rådde mig till det. Det dröjde inte länge förrän jag var sjukpensionerad utan egen medverkan.
Tidigare blev jag sjukskriven med diagnosen psykisk insufficiens.
Mer
8 år 3 månader sedan #797423 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Berätta för chefen?
Jag jobbar på ett företag (samhall) där det är helt accepterat att ha olika diagnoser.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
8 år 3 månader sedan #797424 av Geta
Svar från Geta i ämnet Berätta för chefen?
Då måste det vara skönt att jobba på Samhall, när man inget har att dölja.
Mer
8 år 3 månader sedan #797436 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Berätta för chefen?
Jag hade inget val än att berätta. En läkare var med på mitt jobb på ett möte.
Mer
8 år 3 månader sedan #797440 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Berätta för chefen?
Jag har behövt vara öppen, för jag har ju trygghetsanställning osv. Men det finns olika på jobbet.