Berätta för chefen?

Mer
8 år 3 månader sedan #797667 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Berätta för chefen?
Jo, men varför inte ta emot en gåva? "Roffa åt sig" en sådan utan betänkligheter.
Mer
8 år 3 månader sedan #797703 av lumberjack
Svar från lumberjack i ämnet Berätta för chefen?
Ja, vi fick ny chef för ett tag sedan - för den gamla berättade jag i ett svagt ögonblick om mina vanföreställningar, manier och nojja, han ryggade tillbaka och blev märkbart chockerad. Tillträdande chef hade individuella "lära-känna" samtal med oss alla, han frågade om det var något han behövde känna till om mig.... Svarade "Nä". Såg på honom i hans uttryck att han kände till läget. Självklart har de viskat bakom ryggen på mig. Får mig att tänka på "Liftarens guide till galaxen" och ett citat där i... "Ingenting rör sig snabbare än ljuset, utom möjligtvis skvaller som lyder sina egna speciella lagar".

Har även anförtrott mig åt en kollega. Hon har blivit avståndstagande och iskall. Ångrar att jag berättade. Problemet är väl min låga sociala kompetens. Har ingen aning om vad man ska säga och när. Om bandet hade kunnat backas, så hade jag knipit igen.
Mer
8 år 3 månader sedan #797709 av Geta
Svar från Geta i ämnet Berätta för chefen?
Min chef hade kvartssamtal med oss som arbetade på arbetsplatsen. Till mig sa hon-
"jag har mina favoriter." Då förstod jag att jag inte tillhörde dom.
Mer
8 år 3 månader sedan #797722 av lumberjack
Svar från lumberjack i ämnet Berätta för chefen?
Ibland är cheferna de mest korkade man kan hitta Geta. Är de anställda för att hålla kollen på slantarna är det oftast ännu värre. Ekonomer och lastbilschaufförer är roten till det onda.
Mer
8 år 3 månader sedan #797753 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Berätta för chefen?
Det var ingenting att göra för på sjukskrivningsintyget stod när jag nyligen insjuknad Psykisk insuffe, alltså psykisk insufficiens på första intyget och när jag förnyade det Schizofreni syndrom alltså olika tecken som tyder på Schizofreni. Det går ju inte att mörka, det står på sjukintyget som du måste visa upp för arbetsgivaren. Däremot bör du tiga inför dina arbetskamrater, men det tror jag de fick reda på ändå

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 3 månader sedan #797766 av lumberjack
Svar från lumberjack i ämnet Berätta för chefen?
Det verkar vara nya regler nu. Min läkare sa att numer så skrivs sjukintyget ut i två versioner, en fullständig för egen refrens (som är identiskt med den som går i e-format till F-kassan) samt en helt blank förrutom omfattning på sjukskrivning och mellan vilka datum som arbetsgivaren får. För en gångs skull en bra regel.