Berätta för chefen?

Mer
8 år 4 månader sedan #797786 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Berätta för chefen?
Tja, har ju haft sjukdomen så länge att det motsvarar en livstid. Numera är jag helt öppen med min diagnos. Detta för att bryta det stigma som finns runt sjukdomen. Inför nya bekantskaper brukar jag snart berätta om min sjukdom, bara för att det sållar agnarna från vetet ifråga om de inte kan tåla min diagnos, då slipper jag ödsla tid på den bekantskapen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 månader sedan #797792 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Berätta för chefen?
Jag är bara glad om någon jag talat om mitt nätnamn för och då brukar jag också nämna viska, då de kan läsa själva om den här sjukdomen och hur vi är som skriver här. Sedan finns en hel kunskapsbank på viska ang länkar som Admin lagt in, så att de får en nyanserad bild på vad sjukdomen innebär. Det är ju det folk behöver, alltså få en förståelse för vad sjukdomen innebär.

Fakta om saker ifråga om sjukdomar och vad de innebär har aldrig skadat att förmedla då de får konkreta upplysningar och tar bort myter om sjukdomen.

I fall mörker råder tänd ett ljus och de blir upplysta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 månader sedan #797795 av lumberjack
Svar från lumberjack i ämnet Berätta för chefen?
En sund inställning Nissegossen! Är inte trygg med mig själv i detta ännu och har inte den fullständiga styrkan för närvarande. Troligen bäst att vänta på en ev. diagnos sedan får man ta ställning.
Mer
8 år 4 månader sedan #797798 av Geta
Svar från Geta i ämnet Berätta för chefen?
Jag upplever mig inte som ett föredöme. Därför vill jag inte gå ut öppet med min schizofreni.
Mer
8 år 4 månader sedan #797801 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Berätta för chefen?
Naturligtvis måste ju du också ha en diagnos och det är bäst att ligga lågt tills du fått klarhet i vilken sjukdom som slagit klorna i dig. Vilddjuret måste visa sitt ansikte för att du skall kunna bekämpa det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 månader sedan #797807 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Berätta för chefen?

Geta skrev: Jag upplever mig inte som ett föredöme. Därför vill jag inte gå ut öppet med min schizofreni.

He, he, jag är knappast något föredöme, jag är som folk är mest
[youtube]WBp6SCj6d38[/youtube]
[youtube]CqFoh-d4-qU[/youtube]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum