Om ni var tvungna att jobba, hur mycket hade ni orkat jobba?

  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 8 månader sedan #971538 av lonely
Man skulle helt enkelt ett svart jobb där man får själv bestämma när det passar för en att jobba! Det är sjukt lite pengar man får i ersättning av försäkringskassan dom senaste tio åren har ersättningen sjunkit med 2000-3500 kr och det har samtidigt blivit dyrare att leva kostar sljortan rättare sagt att ha ett värdigt liv men nu har man inte det och vill man få pengar måste man pantsätta burkar köpa knäckebröd utan smör så man har nånting att äta så igen när man får pengar! Och vilka jävla pengar dårå försvinner lika fort som dom kommer till hyran som är ockerhögt i gruppboendet jag bor dom flesta pengar går dit och noll kronor kvar efter alla andra viktiga räkningar är betalda! Och sen får man be kyrkan om en matkasse! Gå till härbärget och äta frukost låna av vänner som börjar tröttna att dom får aldrig pengarna tillbaka men jag skulderna uppskrivna så nån gång igenom ett magiskt under ska jag betala hela summan tillbaka för just nu delbetalar jag tillbaka lånen!
Mer
6 år 8 månader sedan #971560 av Amandara
Jag kan tänka mig att jobba några timmar här och där, kanske Peer support kan ge något?
Mer
6 år 8 månader sedan #971581 av Geta
Jag skulle kunna tänka mig att baka till ett café som kyrkan har. Får se om jag anmäler mig nästa sommar till det. Baka är kul men inte så bra, när jag har diabetes, med bullar och kakor.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 8 månader sedan #971589 av lonely
Nej och det är inte heller bra med bullar och kakor när man inte har diabetes! Men fuska nån gång ibland är väl okay antar jag bara man inte gör det regelbundet! Man säger socker är värsta boven i ens hälsa och mera beroendeframkallande än kokain enligt forskningen!
Mer
6 år 8 månader sedan #971590 av Geta
De vill ha hembakt till caféet. Det är själva vitsen.
Mer
6 år 8 månader sedan #971592 av björk
Jag gick ett år på borgar skolan de var
som ledas in i gaskammare.