Förtidspensionär?

Mer
6 år 3 månader sedan #1008374 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förtidspensionär?
Att vara singel är väl ingen sjukdom som man kan bli förtidspensionerad för? :va?
Mer
6 år 3 månader sedan #1008382 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Förtidspensionär?
Nej, det är det inte. Men jag hamnade på psyket delvis pga jag mått dåligt av att vara singel så länge... Sedan var det även ett par andra saker som hade hänt.

Har varit deprimerad pga att jag varit singel och väntat på att träffa den rätte. Träffade "fel" kille för några år sedan, han var riktigt elak mot mig pga det han gjorde.

Känner att min intelligens och prestationsförmåga har försämrats de senaste fyra åren och är orolig över hur jag ska klara av ett jobb i framtiden, liknande de jobb jag haft tidigare.
Mer
6 år 3 månader sedan #1008454 av Carmen Al Kebab
Svar från Carmen Al Kebab i ämnet Förtidspensionär?

Gardenia skrev: Jag har ingen diagnos eller någon psykisk sjukdom. Därför fortsatte jag inte hos psykiatrin. Har mått psykiskt dåligt över att jag varit ofrivilligt singel i 15 år, man har ingen psykisk sjukdom för det.

Precis, oftast är det ju männen som ska ta kontakt med dig som kvinna, men i detta fall måste du ta kontakt med männen mer och vara kontaktsökande... Det räcker liksom inte med att bara kolla på en man och tro att han förstår vad du menar... Du måste ge tydliga signaler på att du är intresserad... Har du social kompetens förstår du vad jag menar.

Det tror jag är allt du behöver veta... Klä dig fint men inte jätte snobbigt, ha en bra kropp och var aktiv... Vissa gånger träffar man en kund som kanske är intresserad.

Var intresserad av personen du dejtar osv
Mer
6 år 3 månader sedan #1008456 av Carmen Al Kebab
Svar från Carmen Al Kebab i ämnet Förtidspensionär?

Gardenia skrev: Nej, jag skulle nog inte heller klara av att vara trevlig hela tiden som man måste vara som receptionist. Bor du i Sthlm? Har tittat på några sådana jobb, men de tycker jag är överkvalificerad.

Man behöver inte vara övertrevlig, räcker med en neutral ton.

Jag vet flera med ungefär lika gång utbildning som dig, de kan få jobb trots de är överkvalificerade, det är en sanning med modifikation. Överkvalificerade kan få sparken lite senare när de hittar en med lägre utbildning.
Mer
6 år 3 månader sedan #1008457 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förtidspensionär?
Många med schizofreni mår bäst av att vara singel.
Mer
6 år 3 månader sedan #1008459 av Carmen Al Kebab
Svar från Carmen Al Kebab i ämnet Förtidspensionär?
Ähhh, skitsnack... Alla människor mår bra av en bra partner.

Bara för att många schizofrena är singlar gör det inte mer accepterat... Tror du jag ska lägga mig platt för att jag fått en diagnos som säger att 90% inte jobbar mer än deltid?