Förtidspensionär?

Mer
6 år 3 månader sedan #1008001 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Förtidspensionär?
Jo, kanske jag befinner mig i en svacka just nu.

Fick Abilify tabletter första gången år 2014, men tog dem bara i 3-4 veckor. Fick tabletter + en injektion sommaren 2015 och sedan var jag utan medicin tills våren 2017, då jag fick tre injektioner. Har inte tagit någon medicin sedan den senaste injektionen i maj förra året.
Mer
6 år 3 månader sedan #1008002 av Carmen Al Kebab
Svar från Carmen Al Kebab i ämnet Förtidspensionär?
Nej långt ifrån alla, nästan alla legitimationsyrken kan man ha eget företag och styra sin egen arbetstid... Några undantag som fysioterapeut, dietist osv...

Bara fantasin sätter gränserna, vad inom företagsekonomi gick du?
Mer
6 år 3 månader sedan #1008003 av Carmen Al Kebab
Svar från Carmen Al Kebab i ämnet Förtidspensionär?
Fint jävla lagg Viska.
Mer
6 år 3 månader sedan #1008004 av Carmen Al Kebab
Svar från Carmen Al Kebab i ämnet Förtidspensionär?
Aa, då är det nog ingen tillfällighet, läkaren kanske inte vill släppa dig? Det är som jag har skrivit tidigare, har man fått en diagnos så kommer läkaren nästan alltid vara där och tvinga i dig medicin.

Därför vore det bäst att ta en liten dos av antipsykotika, men om du är helt övertygad om att du aldrig har fått en psykos så kan du vända dig till psykiatrin som fixar en remiss till en privat psykiatriker långt bort som gör en "second opinion"... Jag har aldrig gjort det, men jag skulle aldrig ha höga förväntningar på det, men värt ett försök kanske?
Mer
6 år 3 månader sedan #1008010 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Förtidspensionär?
Psykiatrin har släppt mig, jag går inte längre där.

Läste redovisning/finans i fyra år. Hade tidigare planer på att starta eget, men idag känner jag mig för svag för att göra det. Om jag var sjuksköterska skulle jag vilja jobba på ett sjukhus/klinik och inte driva eget.
Mer
6 år 3 månader sedan #1008014 av Carmen Al Kebab
Svar från Carmen Al Kebab i ämnet Förtidspensionär?
Man behöver studera ungefär 30h/vecka på sjuksköterskeprogrammet, klarar du av det i 3 år? Det kan bara du svara på.

Men som skrivet, du är nog i en svacka... Det bästa man kan göra är att aktivt försöka få det bättre, då löser sig det mesta i framtiden.