Kan ni spara pengar?

Omröstning: Kan ni spara pengar?

Jag sparar mycket
Inga röster 0%
Jag sparar en del
7 25%
Jag sparar lite
8 28.6%
Jag sparar ej
7 25%
Jag går back
6 21.4%
Totalt antal röstare: 28
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
4 år 2 månader sedan #1228596 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kan ni spara pengar?
Dragkedjan på min nya vinterkappa var dålig redan från början. Den kommer nog inte att hålla så länge. Men det är knappslå på kappan också. Den kostade bara 570kr så det är väl ingen jättebra kvalité. När jag får min symaskin ska jag lära mig att sy i blixtlås. Även fast låsen i sig är så dyra är det billigare än att betala för jobbet.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228598 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kan ni spara pengar?
Det är jättesvårt att sy i en ny dragkedja. Trots att jag är van att sy, så tycker jag det.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228602 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kan ni spara pengar?
Ju längre dragkedjan är, ju svårare är det, kan jag tänka mig. Men jag tänkte om man syr i den stängd så blir det lättare, kanske? Jag har räknat med att en sprillans ny vinterkappa ska hålla mer än en säsong men man får vad man betalar för. Jag köpte en väldigt billig kappa.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228604 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kan ni spara pengar?
Att tråckla fast dragkedjan först är nog bra.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228605 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Kan ni spara pengar?
Mitt nya blixtlås är jättebra. Det gamla stoppade och fastnade flera gånger när man skulle dra upp. Säger bara en sak: Hennes, H&M, bara skit. Min nya jacka har jag köpt från Cellbes men som sagt även detta blixtlås harvade och gick sönder.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228634 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kan ni spara pengar?
Jag köpte min kappa hos Zalando. Den är av märket Only som gör billiga kläder och säljer lite varstans. Man kan nog säga att det är ett s k "fast fashion" - varumärke som utnyttjar människor i länder bort i Asien. Man får bättre kvalité för pengarna om man köper Second Hand. Min mamma fick en fin kappa fodrad med äkta fårskinn för bara 300kr på Second Hand. Den är nog outslitligbmen hade bara knappar. Mitt köpstopp, har jag bestämt, ska inte gälla på Second Hand. Så jag kan köpa lite saker där om det kliar i fingrarna.