Det är med blandade känslor

Mer
4 år 3 månader sedan #1225321 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det är med blandade känslor
Det är få sjukdomar som läkarna kan bota.
Mer
4 år 3 månader sedan #1225339 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Det är med blandade känslor

Modesty skrev:

IngeF skrev: Jeg tar medisiner, og har aldri vært egentlig symptomfri siden psykosedebut 2001. Langt fra like ille hele tiden, men hvis det ikke er sinnssykt, så betyr jo ordet ingenting. Man burde kanskje heller bruke "hjernesykdom." Synes folk i dag er altfor redde for å stigmatisere. Språket blir underlig unnvikende av det.


Jag förstår vad du menar. Jag tycker dock att folk här är lite för samlade för att vara galna eller sinnessjuka i den bemärkelse man använder ordet (vanligtvis).

Da jeg gikk i psykoterapi for ca 15 år siden, noe jeg egentlig fraråder, hevdet hun at jeg later til å være i en "konstant grensepsykotisk tilstand." Ingen psykiater har sagt noe lignende, og jeg tviler på om det er journalført noe sted, men føler meg underlig nå i alle fall, etter svært lite søvn over lang tid. Er sliten men ikke trøtt, tross Apodorm og Stilnoct. Føler meg ikke akkurat dårlig, men det kan tyde på hypomani. At jeg ikke sover skyldes nok mest at jeg bekymrer meg veldig over mors demensdiagnose. Om vi blir dårligere begge to samtidig er det kjørt, men jeg vil ikke ringe til lege for å bli lagt inn.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1225343 av Modesty
IngeF,

Du måste lägga in dig. Det är
Jätteviktigt!

Det är garanterat något som inte stämmer om du inte sover.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1225354 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Det är med blandade känslor

Modesty skrev: Du måste lägga in dig. Det är
Jätteviktigt!

vad är det du säger människa?

i Jesus namn.
Mer
4 år 3 månader sedan #1225357 av memphis
Ja Modesty. Det är ju så. Det känns jobbigt att försöka lösa det själv utan medicinsk hjälp, det har aldrig hänt mig förut. Jag har alltid haft ett stöd när det behövs, men nu har jag inte det längre.
Mer
4 år 3 månader sedan #1225360 av Modesty

memphis skrev: Ja Modesty. Det är ju så. Det känns jobbigt att försöka lösa det själv utan medicinsk hjälp, det har aldrig hänt mig förut. Jag har alltid haft ett stöd när det behövs, men nu har jag inte det längre.

Ja, det är faktiskt bedrövligt. Men vad säger läkaren? Läkaren måste ju förstå att det är allvarligt.