Att arbeta eller inte

Mer
4 år 2 månader sedan #1232879 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att arbeta eller inte
Idag kan man få hjälp via Arbetsförmedlingens SIUS-konsulenter som ordnar fram ett jobb åt en och hjälper en klara jobbet. Även psykiatrin kan hjälpa till jobb via IPS-modellen. i framtiden vill man ordna fram jobb efter första psykosen för det gör en friskare.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232971 av krokus
Svar från krokus i ämnet Att arbeta eller inte
Arbetar inte. Jag har arbetat på halvtid, men det var många år sedan. Halvtid var för mycket för mig.

Psykiatrin tjatar om praktik eller arbetsträning. Jag varken kan eller vill. Kan inte pga stresskänslighet, måste vila ofta och mycket. Vill inte pga min hund. Jag vill inte lämna hunden ensam för mycket.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232988 av Charlottesometimes

krokus skrev: Arbetar inte. Jag har arbetat på halvtid, men det var många år sedan. Halvtid var för mycket för mig.

Psykiatrin tjatar om praktik eller arbetsträning. Jag varken kan eller vill. Kan inte pga stresskänslighet, måste vila ofta och mycket. Vill inte pga min hund. Jag vill inte lämna hunden ensam för mycket.


Det är det jag är rädd för, att jag ska bli jagad av psykiatrin och försäkringskassan om det visar sig att jag inte kan arbeta.


Men varför tjatar de på dig krokus om du har provat men inte kan?
Mer
4 år 2 månader sedan #1232996 av krokus
Svar från krokus i ämnet Att arbeta eller inte
För att jag mår sååååååååå braaaaa och inte behöver hjälp med något alls (enligt dem), utom receptförnyelse. Jag lider av min GAD dagligen! Men psykiatrin skiter i det.

Psykiatrin verkar inte förstå att främsta anledningen till att jag varit fri från psykossymptom ett längre tag, är pga att jag har 100% sjukersättning.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232998 av Charlottesometimes
Låter inget vidare krokus!
Konstigt att de inte låter dig vara, speciellt om du har GAD också...
Mer
4 år 2 månader sedan #1233035 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att arbeta eller inte
:hjärta :kram :hjärta

Josa skrev: Tack Nissegossen för varningen. Det var bra att veta.

:hjärta :kram :hjärta :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum