Att arbeta eller inte

Mer
4 år 2 månader sedan #1233116 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Att arbeta eller inte
hittar inte artikel men dom sa iallafall att ju snabbare man kom ut i arbetslivet igen desto bättre var prognosen, kan gissa på att det är för att man får en rutin och mindre stress över ekonomin, och just ekonomin är något jag stressar väldigt mycket över.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233117 av Charlottesometimes

mrsearlgray skrev: hittar inte artikel men dom sa iallafall att ju snabbare man kom ut i arbetslivet igen desto bättre var prognosen, kan gissa på att det är för att man får en rutin och mindre stress över ekonomin, och just ekonomin är något jag stressar väldigt mycket över.


Ok. Ja det är säkert så, jag stressar också över ekonomin, är inte alltid det går ihop utan jag får be om hjälp av anhöriga.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233118 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Att arbeta eller inte

Charlottesometimes skrev:

mrsearlgray skrev: hittar inte artikel men dom sa iallafall att ju snabbare man kom ut i arbetslivet igen desto bättre var prognosen, kan gissa på att det är för att man får en rutin och mindre stress över ekonomin, och just ekonomin är något jag stressar väldigt mycket över.


Ok. Ja det är säkert så, jag stressar också över ekonomin, är inte alltid det går ihop utan jag får be om hjälp av anhöriga.

precis samma här och tycker det är så pinsamt när man behöver be om hjälp för ekonomin.... :sjuk
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1233119 av Charlottesometimes
mrsearlgray,

Ja verkligen!
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233148 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att arbeta eller inte
Det finns studier att arbete ger visst skydd mot psykos om man har tidiga tecken på psykos. Men Socialstyrelsen rekommenderar att man efter första psykosen skall få ett jobb för att minska psykosrisken.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233187 av Charlottesometimes

Admin1 skrev: Det finns studier att arbete ger visst skydd mot psykos om man har tidiga tecken på psykos. Men Socialstyrelsen rekommenderar att man efter första psykosen skall få ett jobb för att minska psykosrisken.


Låter bra att arbete minskar psykosrisken! :) Men på vilket sätt minskar arbete psykosrisken? Vet du?