Att arbeta eller inte

Mer
4 år 2 månader sedan #1233107 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Att arbeta eller inte
Kan man arbeta tycker jag man ska göra det. Jag tror man får bättre fysik och mår bättre om man gör något man växer på. Eller tes sjunger i kör, går i förening etc om man ej kan jobba "som vanligt".
Mer
4 år 2 månader sedan #1233109 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att arbeta eller inte
Jag trodde att det var obligatoriskt att jobba. Att ha en schizofrenidiagnos var ingen ursäkt. På gamla dar har jag tjänat ekonomiskt på att jag jobbade 20 år i min ungdom med mycken möda och stort besvär.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1233111 av Charlottesometimes

MsTibbs skrev: Kan man arbeta tycker jag man ska göra det. Jag tror man får bättre fysik och mår bättre om man gör något man växer på. Eller tes sjunger i kör, går i förening etc om man ej kan jobba "som vanligt".

Så klart man ska jobba om man kan, kul att träffa människor och få bättre ekonomi. Något bör man göra

Geta skrev: Jag trodde att det var obligatoriskt att jobba. Att ha en schizofrenidiagnos var ingen ursäkt. På gamla dar har jag tjänat ekonomiskt på att jag jobbade 20 år i min ungdom med mycken möda och stort besvär.

Jag tänker också på framtiden, pension t.ex. och blir lite orolig. Men tror jag kommer klara 50%, det är i alla fall mitt mål.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1233112 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Att arbeta eller inte

Charlottesometimes skrev: Så klart man ska jobba om man kan, kul att träffa människor och få bättre ekonomi. Något bör man göra :)

tror det fanns en studie från Finland som visade att människor med schizofreni fick bättre prognos om dom kom in på arbetsmarknaden tidigt efter insjuknandet! ska se om jag hittar den.

Charlottesometimes skrev:

Geta skrev: Jag trodde att det var obligatoriskt att jobba. Att ha en schizofrenidiagnos var ingen ursäkt. På gamla dar har jag tjänat ekonomiskt på att jag jobbade 20 år i min ungdom med mycken möda och stort besvär.

Jag tänker också på framtiden, pension t.ex. och blir lite orolig. Men tror jag kommer klara 50%, det är i alla fall mitt mål.

samma här, är jätteorolig för pensionen osv, kommer nog klara 50% iallafall och har arbetsintervju imorgon! :D
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233114 av Charlottesometimes
Mrsearlgray, hoppas du hittar den, vore intressant att läsa! :)

Åh så roligt, lycka till! :)
Mer
4 år 2 månader sedan #1233115 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Att arbeta eller inte
Jag kommer få garantipension. Men hoppas bostsdstillägget täcker upp så det blir drägligt. Skulle vilja kunna jobba av en massa olika anledningar. Utveckling, stimulans, kollegor, lön, pension. Men jag har det ändå rätt bra tycker jag.