Att arbeta eller inte

Mer
4 år 2 månader sedan #1233191 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att arbeta eller inte
Man har nog lättare att hålla sig kvar i verkligheten om man arbetar.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233221 av Clean
Svar från Clean i ämnet Att arbeta eller inte
Geta precis så är det! Man lär sig tänka ett extra varv innan man antar tex konspirationsteorier. Har börjat med det nyligen. En helt ny värld uppenbarar sig. Sedan att man regelbundet dubbelkollar eller checkar med nån som man litar på att tex Säpo är inte ute efter en. Det är viktigt att ha nån man litar på och som förstår en.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233226 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att arbeta eller inte
Admin1, brukar påstå att vi med schizofreni dubbelkollar för sällan.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1233228 av Clean
Svar från Clean i ämnet Att arbeta eller inte
Ok ja det försöker jag lära mej innan jag blir upprörd och förbannad. Säger nåt som jag ångrar som fan efteråt.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Clean.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1233230 av krokus
Svar från krokus i ämnet Att arbeta eller inte

Charlottesometimes skrev: Låter inget vidare krokus!
Konstigt att de inte låter dig vara, speciellt om du har GAD också...

Jag ska byta mottagning. Får hoppas att nya mottagningen låter mig vara i fred.

Admin1 skrev: Det finns studier att arbete ger visst skydd mot psykos om man har tidiga tecken på psykos. Men Socialstyrelsen rekommenderar att man efter första psykosen skall få ett jobb för att minska psykosrisken.

Men vilken arbetsgivare vill anställa en med psykossjukdom?
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1233238 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att arbeta eller inte

Charlottesometimes skrev:

Geta skrev: Jag trodde att det var obligatoriskt att jobba. Att ha en schizofrenidiagnos var ingen ursäkt. På gamla dar har jag tjänat ekonomiskt på att jag jobbade 20 år i min ungdom med mycken möda och stort besvär.

Jag tänker också på framtiden, pension t.ex. och blir lite orolig. Men tror jag kommer klara 50%, det är i alla fall mitt mål.

samma här, är jätteorolig för pensionen osv, kommer nog klara 50% iallafall och har arbetsintervju imorgon! :D[/quote]
Skillnad pa att jobba fulltid 100 procent om du gjorde det, innan du blev sjuk och nu 50 procent. Ta en raknesnurra til hjalp...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.