Ni kommer tro att jag är galen!

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1234000 av Melody
Mrsearlgrey...jag funderar själv på söka till personlig assistent. Vet du vad jag är rädd för? Att jag bara klarar jobb där man har team-arbete kring en patient, dvs dubbelbemanning. Och eftersom jobbet inom personlig assistans bara varar så länge patienten är vid liv, vet man inte när man termineras så att säga (kan ju variera beroende på sjukdom).
Jag har möte med arbetsförmedlingen snart och ska fråga dem kring denna oro... Vet inte om du kan relatera, men för mig är det absolut bättre att vara två när man jobbar kring en svårt sjuk patient...

Ps. Någon annan som vet mer kring detta? Man kan väl inte sätta som krav att man vill arbeta i team? På så sätt kanske det är bättre att söka jobb som stödassistent på ett boende? Eller?
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Melody.
Mer
4 år 2 månader sedan #1234002 av Geta
Har inte de flesta klienter flera assistenter. En del har assistenter dygnet runt.
Mer
4 år 2 månader sedan #1234003 av Melody
Geta, de annonser jag kollat på så är det mycket ensamarbete och därefter löser man av varandra. Enbart få annonser är dubbelbemanning. Jag vet inte hur arbetsförmedlingen reagerar om jag säger att jag inte är säker jag klarar ensamarbete med svårt sjuk patient. Men det är ju sanningen, vara två är mycket bättre.
Mer
4 år 2 månader sedan #1234006 av Clean
Vår stå på dig att du vill jobba tillsammans med någon, det kan ingen annan bestämma åt dig. Så stå på dig så ordnar det sig nog ska du få se.
Mer
4 år 2 månader sedan #1234007 av Geta
Men om det behövs två assistenter samtidigt, måste det väl vara en svårt sjuk klient.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1234009 av Melody
Tack Clean!
Jag får nog säga som det är, känns det som. Men jag tror och är beredd på att de då kommer rek att man då söker jobb på boenden.
Det har jag ingen erfarenhet av. Men kanske blir bra det med.

Geta skrev: Men om det behövs två assistenter samtidigt, måste det väl vara en svårt sjuk klient.

Jag har jobbat själv tidigare med sjuka patienter! Då var man bara där själv, personen kunde få epilepsianfall bla och kunde ej kommunicera samt matades med sond!

Så jag vill inte vara där igen själv. På ett annat ställe var det lugnare och vi var två. Så det känns som ett lotteri.
Jag jobbar hellre två oavsett.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.