Ni kommer tro att jag är galen!

Mer
4 år 2 månader sedan #1234010 av Clean
Vår, om du inte vill jobba på boenden så säg ifrån vännen. Ibland är det tufft men när man har tagit sig igenom det desto bättre kommer det kännas då.
Mer
4 år 2 månader sedan #1234011 av Melody
Jo sant Clean, tack - men om mot förmodan erbjuds typ arbetsträning på ett boende kan jag pröva det.
En fördom jag har om boenden är ju att det är mkt tyngre arbete och mycket dramatik. Men så behöver det ju inte vara heller.
Mer
4 år 2 månader sedan #1234021 av Lugn
Åhh, det låter ju så bra! Jag hoppas också att du får det, mrsearlgray! <3
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1234025 av mrsearlgray

Vår skrev: Mrsearlgrey...jag funderar själv på söka till personlig assistent. Vet du vad jag är rädd för? Att jag bara klarar jobb där man har team-arbete kring en patient, dvs dubbelbemanning. Och eftersom jobbet inom personlig assistans bara varar så länge patienten är vid liv, vet man inte när man termineras så att säga (kan ju variera beroende på sjukdom).
Jag har möte med arbetsförmedlingen snart och ska fråga dem kring denna oro... Vet inte om du kan relatera, men för mig är det absolut bättre att vara två när man jobbar kring en svårt sjuk patient...

Ps. Någon annan som vet mer kring detta? Man kan väl inte sätta som krav att man vill arbeta i team? På så sätt kanske det är bättre att söka jobb som stödassistent på ett boende? Eller?

förstår din oro vår! men samtidigt så om du går bredvid någon ett tag så kanske du blir mer självsäker? men prata med af och se om dom kan hjälpa dig! :)

tack lugn och clean! är väldigt nervös nu men glad! hoppas personen tycker om mig :D
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1234047 av Nissegossen
Jag stod inte vid en galen panna det var min egen panna som var galen...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1234071 av mrsearlgray
snart är det dags att göra mig iordning, så nervös! men glad samtidigt! :D