Ni kommer tro att jag är galen!

Mer
4 år 2 månader sedan #1234164 av Geta
Admin1 har erfarenhet av hemtjänst hos sin pappa. Där är det nog lätt att jobba, då Admin gör mycket av arbetet.
Mer
4 år 2 månader sedan #1234167 av Melody
Geta, man kan inte dra slutsatser om hemtjänsten pga ett uppdrag man sett hos sin pappa! Admin borde ju veta att ngt sånt jobb finns inte! Den som kommer på tillsyn gör ju annat också, både före och efter, har andra brukare med. Jag har jobbat i hemtjänsten så min åsikt borde räknas liksom!

Ska man bara ha tillsynsuppdrag får det vara anpassat jobb som man kommit övverrens om, och ngt sånt har jag aldrig sett. Det är samma med äldreboende, du får jobba med blandad kompott.
Mer
4 år 2 månader sedan #1234180 av Amandara
Jag har samma upplevelse av hemtjänsten som Geta - skräckupplevelser. Kastas in som 18 åring att jobba ensam med döende människor och allmän misär hos de tyngsta fallen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1234196 av Clean
Usch som du berättar Amandara! Pratade förra natten med en väninna som berättade det oxå att det var så!
Mer
4 år 1 månad sedan #1234281 av Admin1
Min pappa får hemtjänst 7 gånger per dygn. Två gånger krävs undersköterska för att ge insulin och medicin. De övriga gångerna kommer annan personal. Det är ganska många flyktingar från Afganistan, Iran, Fillipinerna och Sydafrika. De pratar bra svenska.