Välgörenhet?

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1295196 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Välgörenhet?
Jag gav en 500 till hjärnfonden. De börja skicka brev och ringa om mer pengar sen. De var som en klåda. Dessa jävla tiggare som företagare borde förbjudas. Deras VD har 80-90 papp i månaden. Man är helt omringad av sånt folk, som ska ha saker gratis av en, och utnyttjar ens moral. Ibland ger jag till missbrukare men ska lägga av med det. Jag tillhör de med sämst inkomst i landet. Det är jag som borde får allmosor!

Betänk väl att Sverige ger bistånd för 51 miljarder om året. Det är 5000 kronor om året per skalle. Fan vet vad det går till. Men det hade varit gött med den summan i min plånbok istället. Sen pengar till forskning, idiotprojekt, invandring etc. Vi ger alldeles tillräckligt med tvång!

Som Romerna, "Förbjuda för det förstör stadsbilden" Va? De ungdomar som har som instegsjobb för röda korset, som vill få pengar per autogiro. Det är ju organiserad brottslighet då?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1295198 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Välgörenhet?
Jag skänker ytterst sällan pengar. I sådana fall blir det till Frälsningsarmén som bl a driver ett härbärge här i stan. Att ge pengar till Rädda barnen eller Röda korset skulle aldrig falla mig in. Av samma orsak som zoegas.
Mer
3 år 6 månader sedan #1295199 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Välgörenhet?
Jag blandar aldrig in pengar när jag ger någonting är det mat eller när kylan kommer ger jag bort det som behövs för att inte behöva frysa de sitter ju även där när det är minusgrader och sover ute utan värme. De släcker elden innan de sover för att förhindra att det tar eld, det gör ungdomar utan förstånd när de tänder eld på tältet, det är mord, men det utreds inte av polisen som säger de har varit ovarsamma med eld. Ren lögn.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan #1295202 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Välgörenhet?
De missbrukare som tigger går på heroin det giftet. Tror man att man är snäll som ger. De har samma garantipension som jag har. Den smutsiga skiten som köps, går rakt till Talibanerna och IS statskassa. Sponsra terror och gangstrar är vad man gör. Jag ska hålla i mina pengar i fortsättningen om det inte är nån jag känner som behöver till nått.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 6 månader sedan #1295203 av Geta
Svar från Geta i ämnet Välgörenhet?
Om man ger till något välgörande ändamål, ringer de minst en gång om året och ber om att man ska bli månadsgivare.
Mer
3 år 6 månader sedan #1295205 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Välgörenhet?
Secondhand butiker. Det är vettigt att "skänka" pengar till.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻