Välgörenhet?

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1295227 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Välgörenhet?

Cosmos skrev: Jag skänker ytterst sällan pengar. I sådana fall blir det till Frälsningsarmén som bl a driver ett härbärge här i stan. Att ge pengar till Rädda barnen eller Röda korset skulle aldrig falla mig in. Av samma orsak som zoegas.


Snicksnack cosmos! Var det inte du som tyckte att skatten för rika skulle inte höjas? Erkänn bara att du helt enkelt inte bryr dig som så dom flesta ggr som du skriver och ger sken av? Eller är det så faktiskt under den hårda och arga ytan att du egentligen bryr dig lite grann ändå? Att du egentligen är känslig och fin människa och känner en massa. Känslighet är nåt vackert och fantastiskt ingenting man ska supa bort. Det är en jättefin egenskap. Vad tänker du om det? (:
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1295247 av memphis
Svar från memphis i ämnet Välgörenhet?
Jag är medlem i Naturskyddsföreningen så i och med det stöder jag deras arbete. Det är den enda välgörenhet jag ger pengar åt just nu.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by memphis.
Mer
3 år 6 månader sedan #1295269 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Välgörenhet?

Pimed skrev:

Cosmos skrev: Jag skänker ytterst sällan pengar. I sådana fall blir det till Frälsningsarmén som bl a driver ett härbärge här i stan. Att ge pengar till Rädda barnen eller Röda korset skulle aldrig falla mig in. Av samma orsak som zoegas.


Snicksnack cosmos! Var det inte du som tyckte att skatten för rika skulle inte höjas? Erkänn bara att du helt enkelt inte bryr dig som så dom flesta ggr som du skriver och ger sken av? Eller är det så faktiskt under den hårda och arga ytan att du egentligen bryr dig lite grann ändå? Att du egentligen är känslig och fin människa och känner en massa. Känslighet är nåt vackert och fantastiskt ingenting man ska supa bort. Det är en jättefin egenskap. Vad tänker du om det? (:


OK, ska väl förklara mig då. Jag tycker inte att skatten ska höjas för någon, vare sig fattig eller rik! Tvärtom, för de allra sämst ställda ska skatten sänkas eftersom dessa har lika mycket i skatt som de välbeställda. Det är orimligt att man ska betala drygt 30 procent i skatt när man har en låg inkomst Även för medelinkomsttagare bör skatten sänkas vilket innebär att de med högst inkomster också betalar mest i skatt. Men den s k marginalskatten måste ses över.

Svenska skatter låg länge i topp i världen och var välfärden bättre då? Det har alltid funnits och kommer alltid att finnas enorma hål i skyddsnätet. Förresten, statliga myndigheter är över 300 st och kostar mer än både sjukvården och skolan gör tillsammans! Om man sedan lägger på alla de kommunala myndigheterna förstår man att skatter i hög grad går till byråkrati och pappersvändare. Det sociala skyddsnätet kostar emellertid allra mest.

Jag är ingen hård människa, det kan mina vänner intyga. Men jag har levt tillräckligt länge för att veta att inte bli utnyttjad.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1295310 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Välgörenhet?
Jag visste det att du är en bra människa. Ditt inlägg visar att du har hjärtat på rätt ställe ändå. Det låter så himla klokt det som du skrev nyss. Du har mycket precis som Nissegossen att lära ut.

Utnyttjar? Tror du jag är ute efter att utnyttja dig? Jag vet att jag svänger men det är pga min borderline. Sedan narcissism och schizofrenin. Det är så jävla frustrerande. Att ha narcissism, borderline och schizofreni är hemskt. Finns inte ett skit som är bra med det. Jag vet. Du borde ta mej med en nypa salt. Hoppas din helg har gjort dig gott. Första söndagen den här månaden och första dagen på månaden oxå. Hoppas du får en intressant och fin vecka nästa vecka.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1295328 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Välgörenhet?

Nissegossen skrev: Jag vet ju det, det visste jag redan innan, då hade jag agerat där och inte varit på viska.se utan livet hade gått en annan bana då det var aningen före viska.se innan jag blev medlem, det mesta här, troligen allt hade gått viska.se spårlöst förbi och kanske viska.se varit nedlagd i många år redan. Jag hade lagt mitt krut där istället. Vet inte vad jag kunde tillfört. Detta då också SPES var relativt nytt.

Tror inte Viska hade varit nedlagt om du satsat på SPES istället. Vi hade 300 medlemmar redan när du kom bl.a Geta och PSR. Du har knappt 10 % av postningarna, så 90 % av postningarna skulle vara kvar. Sedan i vevan du kom expanderade medlemmarna kraftigt och många nya medlemmar anslöt sig. Idag får vi inte lika många nya medlemmar som förr. Visst har du gjort en ganska viktig insats i forumet, men Viska är mer än ett forum. Många läser nyheter, bokrescensioner, självhjälp, galleri eller testar appen.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1295333 av Geta
Svar från Geta i ämnet Välgörenhet?
Det jag undrar över är att nya medlemmar sällan postar i forumet? De aktiva är de samma år från år.