Välgörenhet?

Mer
3 år 6 månader sedan #1295092 av Geta
Svar från Geta i ämnet Välgörenhet?
Här skänks panten till Röda Korset.
Mer
3 år 6 månader sedan #1295094 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet Välgörenhet?
På Coop går den gula knappen till Rädda Skogen eller nåt sånt. Mycket miljöhysteri just nu...
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1295101 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Välgörenhet?
Det är jättebra gjort av dig Geta!
Lejonhjärta va menar du? Tycker du oron för klimatet inte är befogat? Och vad baserar du det på isåfall?
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1295102 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Välgörenhet?

krokus skrev: Tidigare har jag varit månadsgivare i Amnesty. Numera är jag medlem i SPES, en aning billigare för mig.

I den föreningen SPES i Göteborg var jag i närheten när styrelsen var samlade till möte. Jag sade som det var att jag hade Schizofreni och hade erfarenhet av självmordsförsök varpå jag försökte bli medlem, det var inte deras melodi varpå jag avslogs direkt. Jag menade på att jag hade själverfarenhet, de själva med söner och döttrar som redan var borta såg bara en med problem som de inte ville ha att göra med. Som hon psykologen jag hade, hon tog upp en text jag skrivit om hur den svarta asfalten efter ett regn på kvällen sög mig till sig och som jag skrev det hade varit lika lätt som att gå över tröskeln till balkongen från köket som att hoppa över räcket och falla tre våningar ned. Hon sade det på ett möte med styrelsen för de som stod för samtalen som de bekostade genom kyrkan. Någon sade så svåra fall bör vi inte ha ansvar för. Ordförande sade det är ingen artskillnad det är bara en högre grad en vanliga människor. Det innebar att jag och de med mig fick gå fortsatt att prata med den psykologen samt andra medarbetare vilket var min psykologs avsikt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1295129 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Välgörenhet?
SPES är en förening för anhöriga till personer som begått självmord. Du var inte anhörig.det var nog därför de avslog din begäran.
Mer
3 år 6 månader sedan #1295130 av Geta
Svar från Geta i ämnet Välgörenhet?
Nissegossen,

Du får gå med i Mind eller Suicide Zero. vnv vet mer om det.