Köpa denna dator?

Mer
9 år 2 veckor sedan #735647 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Köpa denna dator?
Tack, svårt att hitta billigare! :tummenupp

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 2 veckor sedan #735648 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Köpa denna dator?

wasp skrev: Varför inte en laptop, med din stora bildskärm via VGA, eller HDMI? Jösses! Ett trådlöst tangentbord+mus får du för en spottstyver hos Clas O. Den här verkar riktigt sjysst för priset. Är långt ifrån speciellt kunnig om datorer, men ger ett förslag.

www.siba.se/datorer/barbara-dato ... 3no-120571

Har redan trådlös mus och tangentbord. Kan surfa från sängen om jag vill. Förövrigt vill jag ha en större skärm. Den jag har nu är på 27 tum.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 2 veckor sedan #735652 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Köpa denna dator?

wasp skrev: Billigare än så här finns nog inte Ng! Surfar du bara så titta på länken ang ok dator!

www.pricerunner.se/pi/223-298670 ... nformation

He, he, tittade noggrannare på bilden och den ser exakt ut som den jag skriver på. Bara det att denna har de petat in 4GB RAM, den jag surfar på har 3GB RAM. Samt att det är win8.1 Den jag har kostade ny för en 5-6 år sedan 4000kr. Och den hade win vista.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 2 veckor sedan #735896 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Köpa denna dator?

Utomjordingen skrev:
Ber om ursäkt för Ni kan väl inte köpa sånt som jag rekommenderade för att Ni har en fjuttig sjukersättning som jag har. Varför jag kanske kan köpa är för att jag lever tillsammans med en kvinna som jobbar.

Man måste ha inkomster från flera håll om man har en psykiskt sjukdom för att leva ett anständigt/värdigt liv:



Kevick skrev: Så du köper grejer för hennes pengar? Du låter inte som någon trevlig typ.


Alltså, jag har inte valt att gå psykiatrin vägen frivilligt från första början. Det är snart 25 år sedan jag blev tvångsinlagd och tvångsmedicinerad bland annat för att jag anklagade hemska saker när det gäller min släkt. Jag har hela tiden försökt komma tillbaka in i systemet men fått motgångar efter motgångar.

Jag skyller på psykiatrin och min släkt för att jag var tvungen att utnyttja friska kvinnor som arbetar genom att spela frisk men det har också räddat mitt liv! Det handlar bara om nån slags överlevnadsinstinkt här i samhället för att leva på uteliggare löner - som sen 25 år tillbaka motsvarar cirka fjuttiga 2,5 miljoner kronor - håller inte i längden! Förresten så älskar och älskade mina kvinnor mig i alla fall för dom har förståelse för mig i min svåra situation. Ja, på grund av kvinnorna så har vi i alla fall haft och har en gemensam ekonomi som motsvarar runt 8-10 miljoner kronor under alla åren istället för 2,5 miljoner kronor som jag skulle ha haft i vanliga fall som ensamstående och som bara skulle ha räckt till räkningar och ingenting annat.

Världen är hård och kall!

Utomjordingen skrev: Alltså tinnitus och röster gjorde så att jag var tvungen att gå på den här så kallade gråzonsvägen (X-vägen för att man är på sätt och vis nollad) fast jag inte ville. Men på grund av att psykiatrin anser att det är en sjukdom att höra röster så är man "ingenting" längre fast jag hade jobb på ett Kommunhus. Och när man är "ingenting" längre då går det bra att tvångsinta och tvångsmedicinera och även sedan skicka ut till fattigdomen (jag har aldrig fått ut ett öre när det gäller försäkringar eller nånting annat sånt heller) så man till slut får leva på övertid såna som mig. Nu är jag inte fattig eller är död som jag skulle ha varit i vanliga fall men det beror på att jag lever tillsammans med en kvinna som jobbar.

Utomjordingen skrev: Jag har levt med uteliggare lön i snart 25 år. Det ska ingen behöva göra som har en psykisk sjukdom!

Utomjordingen skrev: Det är psykiatrin vägen - inte konstigt om ingen aldrig blir frisk!

XXX-000 - vägen rekommenderar jag ingen! För psykiatrins väg är den sämsta vägen man kan gå.

Utomjordingen skrev: Alltså, jag menar att under tiden du bara "är" och inte arbetar så tjänar din kompis som arbetar 3 gånger så mycket pengar hela tiden. Tänk då under hela ditt liv! Du har typ under 5 miljoner kronor medans din kompis som arbetar beklagar att han kanske bara har under 15 miljoner kronor under hela sitt liv.

Mer
8 år 10 månader sedan #747917 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Köpa denna dator?
Ja, jag köpte ju datorn och nu känner jag mig hemma med den. Den har ju win 8.1 i operativsystem och där är det en del nyheter. Bla att man kommer inte åt fabriksinställningarna genom att "boota" datorn till felsäkert läge genom knappen F8. Det första ni gör med en win 8.1 dator är att så snart som möjligt gör en USB-Backup till datorn så att ni alltid har en backup i fall datorn skulle krascha. Har ni en USB backup är det lätt att återställa datorn till det skick den var i när ni gjorde backupen. Jag tror att det är många som struntar i det och bara kör tills de säger, Vad hände? Och då står där som ett fån med en icke fungerande dator och inte kan återställa den själva. Så läs på följande länk fatherben.se/wordpress/aterstall ... allningar/ Obs, kom ihåg att ni bör ha ett USB-minne med 32Gb då systemet tar upp cirka 16Gb i minnet.

För er som ändå står där och har en oduglig dator eller vill pröva på något helt nytt. Så kan detta eminenta gratis operativsystem vara grejen, det är Linux mint och det är vår allas jultomte Admin som kommit med den. Ni får det med benäget bistånd utav en annan JuleNisse :grandpa Som själv har det på en före detta XP dator.
www.linuxmint.com/edition.php?id=183

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #747925 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Köpa denna dator?

Nissegossen skrev:

wasp skrev: Varför inte en laptop, med din stora bildskärm via VGA, eller HDMI? Jösses! Ett trådlöst tangentbord+mus får du för en spottstyver hos Clas O. Den här verkar riktigt sjysst för priset. Är långt ifrån speciellt kunnig om datorer, men ger ett förslag.

www.siba.se/datorer/barbara-dato ... 3no-120571 " onclick="window.open(this.href);return false;

Har redan trådlös mus och tangentbord. Kan surfa från sängen om jag vill. Förövrigt vill jag ha en större skärm. Den jag har nu är på 27 tum.

Har nu ett set med trådlös mus och dito tangentbord till. Jag kan utan problem ligga i sängen i både sovrum och i vardagsrummet där jag har min nya dator. Det är dessutom modernare grejer och den andra hade en "Dong" som man fick plugga in i USB-porten och det kunde va kvistigt att få det att funka. Den nya sändaren sitter en liten grej som inte gör något större väsen av sig i en USB-port och det enda som är, är att porten är upptagen och den fungerar i alla lägen.

Om man vill flytta det trådlösa någon annanstans finns för USB-grejen en plats i den lilla musen där man kan förvara den. Snuskhumrar, får gå och söka för det här. :tomte

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum