Billig dator?

Mer
6 år 3 månader sedan #1010396 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Billig dator?
Du kan koppla upp via WIFI, men vissa surfplattor kan man surfa via mobilnätet. De har inbyggt SIM-kortplats. Billiga surfplattor har bara WIFI. Jag har en surfplatta för 750 kr. En Denver.
Mer
6 år 3 månader sedan #1010397 av Geta
Svar från Geta i ämnet Billig dator?
Min kusin har en surfplatta och har bara en viss surftid som hon betalar. Den tar ofta slut.
Mer
6 år 3 månader sedan #1010398 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Billig dator?
Det finns gratis WIFI på bibliotek, stationer och också på Willys. WIFI kan bli gratis på tätorter framöver.
Mer
6 år 3 månader sedan #1010435 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Billig dator?
Kan bara säga att om ni skall ta laptop med er på resan, behöver ni inget extra mobilmoden med anslutning till datorn. Detta för att ni alltid har mobiltelefonen med er. Stoppa helt enkelt mobilen i en USB ingång på datorn. Datorn söker själv upp mobilens anslutning till Internet sedan är det bara att köra.

Utnyttja givetvis på alla ställen det finns WiFi och använd det minsta möjliga kostnad.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1010520 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Billig dator?

Nissegossen skrev: Det är därför jag skriver detta, då jag har dålig erfarenhet av att uppgradera just den. Eller då Sarah 18.1

Mina uppgraderingar av Linux Mint har fungerat perfekt och går väldigt snabbt också om man uppgraderar via uppdateringsshanteraren.
Mer
6 år 3 månader sedan #1010535 av Richard
Svar från Richard i ämnet Billig dator?

Admin1 skrev: Har man installerat Linux Mint 18.2 skall man uppdatera till 18.3 via uppdateringshanteraren. Tar 15 min.

Jag raderade hela datorn och nyinstallerade Linux Mint 18.3 häromdagen. Eftersom jag dels hade tänkt uppgradera, o sen att det hade tagit upp så mycket plats på min hårddisk. Vet inte alls varför? Den är på 750 GB o jag hade typ bara 100 GB ledigt. Efter ominstallationen står det; 685 GB ledigt. Kanske 100 GB fanns i hemmappen som jag först flyttade till en extern hårddisk (o nu drog jag givetvis ur sladden till den innan jag ominstallerade Linux, det gick ju lite dåligt sist...).

Tycker mig märka att en del problem som jag upplevde i 18.1 o 18.2 har försvunnit.