Billig dator?

Mer
6 år 4 månader sedan #1002433 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Billig dator?

Johannes skrev:

Admin1 skrev: Egentligen räcker det med en dator idag, men man kan ha både Windows och Linux på den. Man får då en reservdator. Ytterligare datorer är bara en onödig kostnad.


Admin1, Finns det någon tråd som beskriver hur man fixar en partition med Linux på PC?


Tack Admin, för tipset. Jag har nu två partitioner på min HP. En med Windows, och en med Linux mint 18,3. Partitionen med Linux fixade jag så att den blev mindre än Windows-partitionen. Hittade en You Tube-film med bra instruktioner.
Så nu har jag reserv OS om något strular med Windows :D

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
6 år 4 månader sedan #1002828 av Richard
Svar från Richard i ämnet Billig dator?
Jaså, Mint 18.3 har släppts? Då ska jag kolla in uppdateringar. Kör Linux Mint 18.2 på min primärdator, men har en Windows 10-dator till höger, o så en liten dator till vänster som jag kör Xubuntu 16.04. Den lilla datorn var lite för klen för Ubuntu 17.10, så jag fick tips om Xubuntu, som inte kräver lika mycket.
Mer
6 år 4 månader sedan #1002835 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Billig dator?
Notera att KDE tar stora resurser och minne. Xfce som finns för Linux Mint kräver mindre och passar för gamla datorer med mindre minne.
Mer
6 år 4 månader sedan #1002840 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Billig dator?

Richard skrev: Jaså, Mint 18.3 har släppts? Då ska jag kolla in uppdateringar. Kör Linux Mint 18.2 på min primärdator, men har en Windows 10-dator till höger, o så en liten dator till vänster som jag kör Xubuntu 16.04. Den lilla datorn var lite för klen för Ubuntu 17.10, så jag fick tips om Xubuntu, som inte kräver lika mycket.

Akta dig här ominstallerade mitt Linux med en nyare version av Linux mint än den gamla 18.2, datorn ser helt annorlunda ut mot det gamla, hittade ingenting på den och det kom inte överens om min 27tums skärm, fick trixa med allt, till slut stoppade jag i en gammal skiva, den var ju helt OK. Det funkar allt till belåtenhet. Jag har nåt litet system med linux som ligger här puppy nåt, det är för små resurser på en gammal dator, sök själv på vad din dator kan, därefter gå och sök på webben efter ett linux system som matchar datorn

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1002841 av Nissegossen
Mer
6 år 4 månader sedan #1002844 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Billig dator?
En xp dator fungerar utmärkt med Linux 17 mint kde . Då 1 GB-ramminne

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum