Hur formatera o installera Windows 7/8/10 samt Linux?

Mer
5 år 8 månader sedan #1081501 av Richard
Jag försökte uppdatera till Linux Mint 19, men det bröts o kom nått felmeddelande om att processorn kommer att användas extra mycket... O det märks på temperaturen o fläkten! Laddar ner en ISO-avbildning av Mint 19 o kör om allt istället.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081509 av Admin1
Jag uppgraderade från Mint 18.3 till 19 och det var väldigt komplext med en sida med instruktioner, men Linux Mint 19 KDE finns ännu inte, så du måste installerat Xfce, Mate eller Cinnamon.

Här finns uppgraderingsinstruktioner, som måste följas steg för steg.
community.linuxmint.com/tutorial/view/2416
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1081515 av Nissegossen
Trivs bra med Linux mint 18 kde

Men en ren ISO då, det borde bara vara att om skivan är felfri så startar den?

Det borde inte gå fel då Linux alltid har gjort att bara stoppa i och köra?!?

Eftersom den ännu tydligen utprovas är det bara att vänta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081620 av Richard
Nu vill jag starta från ett USB-minne (GParted), men det vill inte datorn. Kommer till Grub-menyn, o oavsett om jag väljer att starta Linux eller Windows, så bootar den inte från USB-minnet trots att detta står överst i boot-menun. Ska man ändra tillbaka det där Secure boot o Legacy? Bäst att fråga innan man pillar i BIOS...
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1081624 av rymd
När du väl installerat w10 så får du typ allt gratis, finns inget bättre än w10 tbh
Last edit: 5 år 8 månader sedan by rymd.
Mer
5 år 8 månader sedan #1081626 av Richard
Nej, helt fel tycker jag.
Windows betalar man för, de flesta program kostar pengar. Visst man kan ladda hem piratkopior som är crackade, men det är inte helt lagligt. Windows går långsamt, Windows är inte säkert, Windows översköljs av reklam.

Linux är gratis, nästan alla program är gratis, Linux går snabbt, Linux är mycket säkrare o i Linux finns det knappt någon reklam. O det är lika enkelt som Windows, om inte ännu enklare när man väl fått rätt på det.