Hur formatera o installera Windows 7/8/10 samt Linux?

Mer
5 år 8 månader sedan #1082228 av Richard
De har varit här o installerat fiber, de är bara inom ett par månader det börjar fungera.
Mer
5 år 8 månader sedan #1082258 av Admin1
Konstigt för jag kollade din adress på bredbandval och det fanns hur många alternativ som helst:

www.bredbandsval.se/resultat/3fbb32b6-a1...73-8511-66536a67a45e
Mer
5 år 8 månader sedan #1082266 av Richard
Har blivit lurad av de där förbannade Tre. Sitter på ett abonnemang bundet till nästa år... :evil:
Tänker efter att när fibern är inkopplad, så ska jag beskriva för världen om hur jävla värdelösa Tre är!
Mer
5 år 8 månader sedan #1082269 av Admin1
Du kan försöka häva avtalet med hänvisning till allvarlig psykisk sjukdom:

Ett avtal som någon har ingått under påverkan av en psykisk störning är ogiltigt. Var och en skall då lämna tillbaka vad han har tagit emot eller, om det inte kan ske, betala ersättning för dess värde. Om inte annat följer av andra stycket är dock den som har ingått avtal i sådant sinnestillstånd, inte skyldig att betala ersättning i vidare mån än vad han mottagit använts till skäligt underhåll eller annars befinns ha medfört nytta för honom.
Var den, med vilken avtalet slöts, i god tro, äge han rätt att i den omfattning, som prövas skälig, utbekomma ersättning för den förlust, som föranletts av avtalet. Lag (1991:1550).

lagen.nu/1924:323
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1085623 av Richard
Det var längesen, snart 2 år sen o jag ska säga upp det så fort jag får fiber.

Men jag gör ett nytt försök idag. Har kört en KillDisk, raderat datorn helt. Tänkte börja med Windows, produktnyckeln är inte giltig för Windows 10. Laddar ner Windows 8.1, o ska testa den där...

Fan vad det känns bra när man fått rätt på KillDisk/Gparted o man kan bara "kötta" sönder hela datorn, så att den fattar att den ska starta från USB-minnet! Funkar det inte nu, så har jag en piratkopia som heter typ windows10activeted.iso som jag provar, alternativt kör om Windows 10 o inte aktiverar den.

1. Windows 8.1 fungerade inte.

2. Jag ska torka mig i arslet med routern om de kräver tillbaka den, så att de får smittkoppor!
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Richard.
Mer
5 år 7 månader sedan #1086047 av Richard
Nu har jag fått rätt på det!

Windows 10 Home, licensierad o aktiverad, samt Linux Mint 19 på samma dator. Bara lite småinställningar kvar.